آغاز خوش برنامه لغو ویزای روسیه

به گزارش مدرسه مالک اشتر، آخرین خبرها از لغو ویزا سفر گردشگران ایرانی به روسیه

اوایل بهمن سال گذشته با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه موافقت نامه ای به امضا رسید که در جریان آن، فرایند صدور ویزا برای شهروندان ایرانی و روس نباید بیشتر از سه روز کاری به طول بیانجامد. همچنین در این تفاهم نامه اهدافی نظیر تسهیل در شرایط ویزا برای شهروندان دو کشور، تسهیلات ویزا برای بازرگان ایرانی و روس، شرکت کنندگان در برنامه های علمی، فرهنگی، هنری و همچنین دانشجویان و گردشگران دنبال می شد. پس از آن دو کشور ابراز امیدواری کردند که روابط دو کشور در عرصه های مختلف تقویت شود.

آغاز خوش برنامه لغو ویزای روسیه

در پی همین موضوغ، در اواخر بهمن ماه در حالی که ایران با آغوش باز به استقبال از روسیه به عنوان مهمان ویژه نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری می رفت و به لغو نهایی ویزا میان ایران و روسیه با خوشبینی نگاه می کرد، وزارت امور خارجه کشور روسیه گفت، روسیه و ایران درباره لغو متقابل ویزای توریستی، مشورت و گفت و گو نمی کنند. این در حالی بود که مسوولان کشور روسیه از لغو یک جانبه ویزای توریستی با روسیه از سوی ایران استقبال کرده بودند. پس از آن، در پی جلسات و ملاقات هایی که در این باره صورت گرفت و تمایل برخی از مسوولان مربوطه حوزه گردشگری دو کشور به لغو ویزا دوطرفه بین ایران و روسیه دیروز موافقت نامه ای با اهداف اداره فدرال گردشگری روسیه از آغاز کار برای لغو ویزا گروه های گردشگری ایران و هند به این کشور خبر داد.

در این راستا، ولگ سافونوف، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: در حال حاضر وزارت امور خارجه و اداره فدرال گردشگری روسیه برنامه ویژه ای را برای تسریع در عملیاتی شدن این طرح دارند تا شمار گردشگران ایرانی و هندی به روسیه افزایش یابد. همچنین اداره فدرال گردشگری روسیه گفت، گردشگران ایرانی در جمع 20 کشور اول بازدیدکننده از این کشور قرار دارند. بر این اساس، تنها در سال گذشته میلادی بیش از 35 هزار ویزا گردشگری برای اتباع ایرانی صادر شده که پیش بینی می شود امسال این رقم به دو برابر افزایش یابد. بیشتر گردشگران ایرانی شهرهای مسکو، سنت پترزبورگ و سوچی را به عنوان مقاصد گردشگری خود در روسیه انتخاب می کنند. با این حال شمار گردشگران روس که به ایران سفر می کنند همچنان ناچیز است.

منبع: الی گشت

به "آغاز خوش برنامه لغو ویزای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز خوش برنامه لغو ویزای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید