سال جاری 18، 5 میلیارد لیتر سوخت مایع به پالایشگاه ها رساندیم، 80 میلیون لیتر ظرفیت ذخیره سازی در فارس ایجاد خواهد شد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، معاون وزیر نفت گفت: با رشد 8 درصدی که در مصرف نیروگاهی داریم، باید هر 10 سال، نیروگاه نو بسازیم.

سال جاری 18، 5 میلیارد لیتر سوخت مایع به پالایشگاه ها رساندیم، 80 میلیون لیتر ظرفیت ذخیره سازی در فارس ایجاد خواهد شد

به گزارش خبرنگار مالی مدرسه مالک اشتر، جلیل سالاری؛ مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و معاون وزیر نفت در مراسم انعقاد تفاهم نامه خط لوله مهر آران/فسا/شیراز گفت: تعهدی در حوزه کاهش نفت کوره داریم و دو پالایشگاه هم در مرحله مطالعه قرار گرفته است و مجلس هم یاری کند تا بتوانیم 2 پالایشگاه را انجام دهیم.

وی ادامه داد:سال جاری شاهد هیچگونه خاموشی نبودیم، زیرا 18/5 میلیارد لیتر سوخت مایع به نیروگاه ها رساندیم. 65 میلیارد لیتر در بحث حمل و نقل استفاده می کنیم و با رشد 8 درصدی که در مصرف نیروگاهی داریم، باید هر 10 سال نیروگاه تازه بسازیم.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: چالش اساسی ما توجه به ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی است و افزایش شبکه انتقال فراورده نیز مهم است. در این حوزه بحث امنیت غذایی و انرژی و آب مهم است و ما معطل بودجه دولت نشدیم و مذاکراتی را با بانک ها داشتیم تا از منابعشان استفاده کنیم. با شرایطی که در بودجه هست، نمیتوانیم به آن متکی باشیم.

سالاری در انتها سخنان خود توضیح داد: بهینه سازی مصرف انرژی در راستای وظیفه ماست و باید شرایطی ایجاد کنیم که بخش خصوصی در پروژه حضور داشته باشد. 80 میلیون ظرفیت ذخیره سازی در فارس ایجاد خواهد شد، نگاه ما به پتروپالایشگاه هاست تا بتوانیم ارزش اضافه کرده بیشتری را ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سال جاری 18، 5 میلیارد لیتر سوخت مایع به پالایشگاه ها رساندیم، 80 میلیون لیتر ظرفیت ذخیره سازی در فارس ایجاد خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری 18، 5 میلیارد لیتر سوخت مایع به پالایشگاه ها رساندیم، 80 میلیون لیتر ظرفیت ذخیره سازی در فارس ایجاد خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید