ایران برای جذب گردشگران چینی چه برنامه ای دارد؟

به گزارش مدرسه مالک اشتر، تهران (پانا) - برنامه همکاری های گردشگری ایران و چین تدوین می گردد.

ایران برای جذب گردشگران چینی چه برنامه ای دارد؟

به گزارش ایسنا، معاونت توریستی، علی اصغر شالبافیان، معاون توریستی در نشست تدوین برنامه همکاری های توریستی ایران و چین که با حضور فعالان بخش خصوصی و نهادهای فرابخشی مرتبط با این موضوع در محل سالن خلیج فارس معاونت توریستی تشکیل شد، گفت: تا به امروز اقداماتی به منظور شناخت بازار توریستی چین انجام شده، اما احتیاج امروز این است که در گام نخست، ضمن آسیب شناسی و برنامه ریزی کلان، اقدامات اجرایی خرد را متناظر با آن طراحی کنیم و در دستور اجرا قرار دهیم.

او با بیان این که استفاده از پژوهش های بین المللی انجام شده می تواند در موفقیت توسعه روابط توریستی ایران و چین مؤثر واقع گردد، اضافه کرد: تا به امروز در تحقیقات داخلی انجام شده بسیاری از زوایای مربوط به بازار چین شامل رفتارشناسی توریستان چینی، علایق، سلایق، امکانات و الزامات مورد احتیاج میزبانی از آن ها، احصاء شده است که این بسترِ اطلاعاتی می تواند در کنار پژوهش های بین المللی انجام شده در شفاف شدن نقشه راه پیش رو مؤثر واقع گردد.

شالبافیان با اشاره به شرایط حاکم از شیوع ویروس کرونا بر کشورهای هدف توریستی کشور، یادآور شد: اگرچه طبق پیش بینی های انجام شده رونق توریستی چین به طول خواهد انجامید، اما احتیاج است با تجمیع داده های موجود و فراهم آوردن زیرساخت های مورد احتیاج، تهیه محتوا به منظور عملیاتی شدن تقویت ارتباط مورد احتیاج در دستور کار قرار گیرد.

معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با تاکید بر این که نظام اجرایی توسعه ارتباط توریستی میان ایران و چین باید بر پایه ظرفیت های کشور تعریف گردد، یادآور شد: با وجود این که ارتقاء ظرفیت های موجود باید در اولویت قرار گیرد، اما احتیاج است بر مبنای امکانات موجود و با واقع بینی به بازار چین توجه گردد.

وی با اشاره به راه اندازی میز توسعه توریستی چین در معاونت توریستی، اظهار کرد: با همسو کردن همه بخش های مرتبط از جمله ادارات کل معاونت توریستی و سایر بخش های مرتبط وزارت و بخش خصوصی و نیز تعریف مطالعات کاربردی، تمرکز واحد بر احصاء برنامه های اجرایی رونق توریستی ایران و چین صورت خواهد گرفت.

شالبافیان گفت: در پیشبرد این برنامه ها، اقدامات چه در بخش دولتی و چه خصوصی به صورت انفرادی جوابگو نخواهد بود و احتیاج است در ساختار ماتریسی و در همگرایی و تعامل فرابخشی، به منظور جذب ظرفیت های بازار توریستی چین موثر عمل کرد.

ایران از سال 2011 در پی جذب توریستان چینی بود و اکنون، چین یکی از اصلی ترین بازارهای هدف توریستی ایران است. با این وجود، آمارهای وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی نشان می دهد در این جهت چندان موفقتی حاصل نشده است؛ سال 98 که ایران ویزا را یک طرفه برای چینی ها لغو کرد، سفر چینی ها به ایران تحت تاثیر مسائل سیاسی افت کرد؛ در آن سال، 44 هزار و 253 چینی به ایران سفر کردند، درحالی که سال قبل تر، بیش از 52 هزار نفر از این کشور به ایران آمده بودند. مسؤولان وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی پس از لغو ویزا انتظار جذب یک ونیم تا دو میلیون توریست چینی در سال را داشتند. سفر توریستان چینی با همه گیری کرونا به ایران متوقف شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ایران برای جذب گردشگران چینی چه برنامه ای دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برای جذب گردشگران چینی چه برنامه ای دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید