در مکان های شلوغ از ماسک بهره ببرید حتی پارچه ای ، کرونا با گرم شدن هوا از بین نمی رود

به گزارش مدرسه مالک اشتر، معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده از ماسک می تواند پیشگیرانه باشد و باید در مکان های شلوغ از مکاسک استفاده کرد حتی ماسک های پارچه ای هم کافی است.

در مکان های شلوغ از ماسک بهره ببرید حتی پارچه ای ، کرونا با گرم شدن هوا از بین نمی رود

به گزارش خبرنگار اجتماعی مدرسه مالک اشتر، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در نشست مجازی با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات، گفت: در حال حاضر، این تصور که ویروس با گرم شدن هوا ضعیف می شود غلط است. الآن در سطح جهان رتبه دوم و سوم، برزیل و روسیه است. برزیل منطقه گرم است و روسیه منطقه سرد است. یعنی ارتباط معناداری بین دمای هوا و ویروس نیست. هر کسی از خانه بیرون می اید ماسک داشته باشد. اما اجبار برای شرکت در مجالس است. ثابت شده است که استفاده از ماسک می تواند پیشگیرانه باشد.

وی اضافه نمود: احتیاجی به ماسک 95 نیس تو حتی یک ماسک پارچه ای هم برای جلوگیری کافی است؛ بنابراین مردم از ماسک های خانگی که قابل ضدعفونی، شستشو باشد کافی است. با توجه به اینکه مساجئ و پاساژ ها بازگشائی شده اند، رعایت این نکات بیش از پیش مهم است. ویروس نه ضعیف شده است و نه از بین رفته است. اگر اطمینانی برای مدیریت حاصل شده استف بخاطر رعایت مردم است. اگر این رعایت صورت نگیرد، این ویروس حتی در شهرهائی که کنترل شده است بازمی شود.

رییسی اضافه نمود: اینکه می گوید سازمان بهداشت جهانی اجازه کالبد شکافی به کشورها نمی دهد اشتباه است و هر کشوری می تواند اجساد بیماران خودشان را آنالیز نمایند.

رییسی با اشاره به بازگشایی مساجد، پاساژ ها و فضا های کسب و کار، ادامه داد: با بازگشایی های انجام شده رعایت نکات بهداشتی بیش از پیش مورد احتیاج است. استفاده از ماسک در مترو، تاکسی، وسایل حمل و نقل عمومی، مساجد و ... لازم است و به این ترتیب خطر انتقال را کاهش می دهد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته است، گفت: ویروس همچنان وجود دارد و با همان قدرت کار خود را می نماید. اگر هم نسبت به مدیریت بیماری در کشور اطمینانی حاصل شده، این موضوع به دلیل رعایت مردم است و اگر به این موضوع خدشه ای وارد شود و رعایت موارد بهداشتی کم رنگ شود، ویروس مجددا بازمی شود و گرفتاری ایجاد می نماید. به طور جد از هموطنان می خواهیم که موارد را رعایت نمایند.

رئیسی با اشاره به اینکه ماسک زدن از استفاده از دستکش بسیار مهمتر است، اضافه نمود: در رستوران ها نیز بهتر است کارکنان بجای دستکش دستان خود را مرتب بشوید؛ چراکه دستکش می تواند بسیار خطرناک باشد؛ در نتیجه بهترین وسیله برای محافظت در برابر کرونا زدن ماسک است.

وی با اشاره به اینکه ضرورتی به استفاده از ماسک های N95 وجود ندارد، گفت: رعایت پروتکل ها در مسافرت بسیار لازم است و افراد باید در طول مسافرت از حضور در بازار ها و مراکز خرید و محل های تجمعات خود داری نمایند. همچنین مردم در صورت قصد انجام مسافرت اگر از خودرو شخصی استفاده نمایند بهتر است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت تأکید کرد: از نظر ما باید هرکس از خانه خارج میشود بهتر است از ماسک استفاده کند و اگر قصد استفاده از حمل و نقل عمومی و حضور در تجمعات را دارد باید از ماسک استفاده نمایند. ضمن اینکه کرونا از بین نمی رود و سال جاری واکسن کرونا را نخواهیم داشت و باید با این ویروس کرونا زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم.

رئیسی با اشاره به اینکه ظرفیت فراوری سیگار در کشور را به 100 میلیارد نخ رسانده ایم، گفت:ما می توانیم به عنوان صادر نماینده سیگار باشیم.

وی با بیان اینکه تنها کمتر از 3 درصد دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال نموده اند، اضافه نمود: برگزاری مراسم عروسی ممنوع است و درباره استفاده از پارک ها نیز مردم باید از تجمع در پارک ها و استفاده از رستوران و وسائل بازی خود داری نمایند و صرفا برای پیاده روی باشد. همچنین درخصوص پارک چیتگر نیز باید این حضور و رعایت نکات لازم بسیار سختگیرانه باشد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه نمود: بر اساس اخرین آنالیز که انجام شده است به احتمال خیلی زیاد از 17 خرداد طرح ترافیک بر می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان بستری بیماران کرونا در کشور کم شده است، بیان داشت: تعداد بیماران سرپایی زیاد شده است، اما در خوزستان تعداد بستری ما زیاد است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اصرار مسوولان شهری برای اجرای طرح ترافیک در تهران، با بیان اینکه به احتمال زیاد زمان بازگشت و اجرای مجدد طرح ترافیک 17 خرداد ماه باشد، گفت: این موضوع از مناظر مختلفی قابل آنالیز است. شهر تهران زیر ساخت حمل و نقل عمومی اصلا خوب نیست و اگر قرار باشد در شرایطی طرح اجرا شود که ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش نیافته است، ازدحام زیاد در این ناوگان می تواند سبب بروز مشکل شود. نباید فکر کنیم پروتکل یک عصای جادویی است؛ پروتکل یک سری دستور العمل است که باید به درستی به آن پایبند بود و گاهی نیز احتیاج به بازنگری دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "در مکان های شلوغ از ماسک بهره ببرید حتی پارچه ای ، کرونا با گرم شدن هوا از بین نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مکان های شلوغ از ماسک بهره ببرید حتی پارچه ای ، کرونا با گرم شدن هوا از بین نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید