راهنمای دریافت سیم کارت گرجستان ، آپدیت نوروز 1401

به گزارش مدرسه مالک اشتر، اگر در حال برنامه ریزی یک سفر خارجی هستید و می خواهید در سال نو به یکی از کشورهای خارجی محبوب ایرانیان مانند کشور گرجستان سفر کنید و یا حتی قصد مهاجرت به این کشور را دارید، باید از عوامل بسیاری اطمینان حاصل کنید تا در سفر خود با مشکل رو به رو نشوید. شما می توانید لیستی از عوامل مهم برای خود تهیه کنید تا هیچ کدام از آن ها را از قلم نیندازید.

راهنمای دریافت سیم کارت گرجستان ، آپدیت نوروز 1401

یکی از مهم ترین عواملی که باید آن را در لیست خود وارد کنید، در نظر گرفتن یک راه ارتباطی با دوستان و آشنایانتان در کشور است. در واقع زمانی که شما به کشوری خارجی سفر می کنید، این موضوع از اهمیت بسکمک برخوردار است که شما با استفاده از چه سیم کارت و راه ارتباطی می توانید با داخل ایران تماس گرفته و یا در کشور مقصد به اینترنت متصل شوید. تیم مدرسه مالک اشتر برای افزایش آگاهی مسافران کشور زیبای گرجستان در مورد نحوه تهیه انواع سیم کارت گرجستان این مطلب را فراهم کرده است.

حفظ ارتباط با دوستان در سفر به گرجستان

زمانی که مسافران ایرانی قصد سفر به کشور گرجستان را دارند، این سوال برایشان پیش می آید که چگونه می توان از این کشور با داخل ایران تماس گرفت و استفاده از سیم کارت گرجستان بهتر است یا خدمات سیم کارت های داخلی کشور ایران ؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، اگر چه می توانید از رومینگ سیم کارت های داخلی در کشور گرجستان بهره مند شوید، اما این روش هزینه های نسبتاً بالایی را به همراه داشته و مسائل آنتن دهی را در پی خواهند داشت. بنابراین پیشنهاد ما این است که از سیم کارت کشور گرجستان در سفر به این کشور استفاده کنید، چرا که هم به صرفه تر بوده هم مسائل کمتری را در پی خواهد داشت.

چگونه می توانیم سیم کارت گرجستان را خریداری کنیم؟

کشور گرجستان و شهر تفلیس، مرکز این کشور، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به شمار می فرایند. همه ساله ایرانیان بسکمک برای مقاصد مختلف از تفریحی تا مهاجرت، به این کشور سفر می نمایند. در سال های اخیر به دلیل افزایش هزینه های سفر به کشورهای اروپایی، برخی از کشورهای نزدیک به ایران که احتیاجی به صرف هزینه های بالا هم نداشتند و از زیبایی ها و امکانات تفریحی و بیزنسی بسکمک برخوردار بودند مورد توجه ایرانیان قرار گرفتند. گرجستان نیز یکی از همین کشورهای است که به عنوان مقاصد تفریحی پرطرفدار برای عید 1401 نیز در نظر گرفته می شود.

  • تهیه سیم کارت در کشور گرجستان به دو روش امکان پذیر است :

کشور گرجستان از جاذبه های گردشگری و تاریخی بسکمک برخوردار است و به همین دلیل، افرادی که به این کشور سفر می نمایند اغلب سفری چند روزه یا چند ماهه را برای خود تدارک می بینند تا زمان کافی برای انجام همه فعالیت های مورد نظر خود را داشته باشند. از مهم ترین دغدغه مسافران، آشنایی با انواع سیم کارت گرجستان و فعال سازی آن ها و برقراری ارتباط با داخل کشور می باشد. هزینه تهیه سیم کارت کشور گرجستان بسیار مقرون به صرفه می باشد و این فرصت را دارید تا یکی از انواع سیم کارت های گرجی را تهیه کنید و از آن بهره مند شوید.

مسافرانی که به صورت هوایی قصد سفر به گرجستان را دارند، باید بدانند که تنها با ارائه پاسپورت امکان تهیه سیم کارت کشور گرجستان را دارند و پس از تهیه می توانند به راحتی سیم کارت خود را فعال کرده و از آن استفاده نمایند. همچنین لازم به ذکر است که تهیه سیم کارت در کشور گرجستان تفاوت چندانی با تهیه سیم کارت در ایران را نداشته و طبق بروکراسی های رایج در کشور ایران صورت می گیرد.

سیم کارت کشور گرجستان را از کجا خریداری کنیم؟

برای تهیه سیم کارت گرجستان شما دو راه پیش رو دارید؛ اول آنکه این فرصت را دارید تا بلافاصله پس از رسیدن پروازتان به گرجستان و ورود به فرودگاه های این کشور اقدام به تهیه سیم کارت نمایید. برای این کار می توانید به مراکز مخصوص تهیه سیم کارت در فرودگاه بروید و تنها با ارائه پاسپورت خود به صورت رایگان سیم کارت خود را دریافت نمایید.

  • امکان خرید سیم کارت از مراکز موجود در سطح شهر

دومین راه این است که اگر هنگام ورود به فرودگاه فراموش کردید یا نتوانستید سیم کارت خود را تهیه نمایید، احتیاجی به نگرانی نخواهد بود و می توانید سیم کارت خود را از مراکزی که در داخل شهرهای گرجستان وجود دارند اقدام به تهیه و فعال سازی آن نمایید. همچنین، پیش از تهیه بهتر است بدانید که سیم کارت های قابل استفاده در کشور گرجستان از سه اپراتور تشکیل می شوند که در ادامه قصد داریم به طول کامل به معرفی این سه اپراتور بپردازیم.

انواع سیم کارت گرجستان کدام اند؟

با توجه به این که کشور گرجستان از مساحت و جمعیتی کمی برخوردار است، بنابراین اپراتورهای سیم کارت نیز در این کشور تعداد کمی را شامل می شوند. در حال حاضر، سه اپراتور سیم کارت مطرح در گرجستان فعالیت می نمایند که گردشگران می توانند از هر یک از آن ها سیم کارت تهیه نمایند. این سه اپراتور مطرح را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • مگتی کام، بهترین اپراتور موجود برای سیم کارت کشور گرجستان

مگتـی کام را می توان مطرح ترین سیم کارت در کشور گرجستان به شمار آورد. مگتی کام، کار خود را از سال 2015 شروع کرده و بیشتر خدماتی که به مشتریانش ارائه می دهد، خدماتی مبتنی بر اینترنت همراه با سرعت فور جی است. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که این اپراتور خدمات با کیفیت و پر سرعتی را ارائه می دهد و بسکمک باور دارند که اپراتور مگتی کام بهترین انتخاب برای مسافرانی است که از ایران به گرجستان سفر می نمایند. این اپراتور، بسکمک از منطقه ها کشور گرجستان را تحت پوشش خود قرار داده است.

  • مگتی کام، بهترین انتخاب برای مسافران ایرانی

طبق بررسی مسافرانی که خدمات سیم کارت گرجستان خود را از اپراتور مگتی کام تهیه کرده بودند، در هنگام استفاده مسائلی نظیر آنتن دهی و سرعت پایین خدمات، به طور نادری دیده شده است و با تهیه سیم کارت خود از این اپراتور می توانید تماس های با کیفیتی را به کشور ایران داشته باشید و اینترنت پایدار و پر سرعتی را تجربه نمایید. اگر قصد دارید در سفر به گرجستان کارهای آنلاین بسکمک انجام دهید، تهیه سیم کارت از مگتی کام می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

  • اپراتور بی لاین، دومین اپراتور برتر گرجستان

بی لاین یکی دیگر از اپراتورهایی است که به طور مکرر گرجی ها و مسافران از آن استفاده می نمایند، این اپراتور از طریق سرمایه گذاران خارجی ارائه می شود و مسئولان آن اغلب روسیه ای هستند. با این حال، تنها رقیب سر سخت مگتی کام، اپراتور بی لاین می باشد و در جایگاه دومین سیم کارت های پر استفاده در کشور گرجستان قرار گرفته است. با تهیه سیم کارت از این اپراتور نیز می توانید از خدمات مناسب اینترنتی و برقراری تماس های با کیفیت استفاده نمایید.

  • اپراتور ژئوسل، مدرن ترین اپراتور در گرجستان

اپراتور سوم، ژئوسل است که نسبت به سایر اپراتورها تازه کار تر بوده و گفته می شود که حدود دو سال است که به صورت رسمی در حال فعالیت در کشور گرجستان می باشد. ژئوسل سهم بازار بسکمک را در کشور گرجستان به خود اختصاص داده است و خدمات با کیفیت و پر سرعتی را به کاربران ارائه می دهد.

همچنین خوب است بدانید، در صورتی که سفر خود را به صورت هوایی انجام دهید می توانید از خدماتی مانند 30 دقیقه مکالمه درون شبکه ای رایگان بهره مند شوید و به صورت نامحدود از سرویس پیامکی آن استفاده نمایید. اینترنت 2 گیگابایتی رایگان نیز به افرادی که سیم کارت گرجستان ژئوسل را تهیه نمایند، تعلق می گیرد که این هدایا به مدت 15 روز برای مسافران قابل استفاده هستند.

شارژ سیم کارت گرجستان با اپلیکیشن چگونه انجام می شود؟

از آنجا که اغلب مسافران و گردشگران کشور گرجستان اقدام به تهیه سیم کارت های اعتباری می نمایند، این احتمال وجود دارد که در طول سفر احتیاج به شارژ مجدد سیم کارت خود پیدا نمایند. برای آن کار، کافی است زمانی که سیم کارت خود را تهیه کردید بلافاصله اپلیکیشن اپراتور مورد نظر خود را بر روی گوشی نصب کنید. با استفاده از این اپلیکیشن ها، این فرصت را دارید تا مانند نمونه های داخلی در کشور سیم کارت خود را شارژ نمایید و بسته های مورد نظرتان را تهیه کنید.

شارژ سیم کارت گرجستان با پی باکس چگونه انجام می شود؟

اگر در طول سفر خود نتوانستید از کارت اعتباری استفاده کنید و یا دسترسی به اینترنت نداشتید، این فرصت را دارید تا به کمک

پی باکس اقدام به شارژ حساب سیم کارت گرجستان خود نمایید. برای این کار، کافی است به یکی از پی باکس های موجود در شهرهای گرجستان، که مانند دستگاه های پرداخت هستند، مراجعه کنید. این دستگاه ها پول نقد نیز قبول می نمایند و پس از آن که شماره سیم کارت خود را در آن وارد کردید و هزینه را واریز نمودید، شارژ حساب شما انجام می شود.

برای اطمینان از این که حساب سیم کارت شما شارژ شده و عملیات با موفقیت انجام گرفته است، توصیه می شود در هر صورت اپلیکیشن اپراتور مورد نظر خود را بر روی گوشی داشته باشید تا اطلاعات کامل حساب سیم کارت خود را در لحظه در اختیار داشته باشید.

هزینه برقراری تماس از گرجستان به ایران چقدر است؟

هزینه برقراری تماس از کشور گرجستان به ایران، برای مسافران ایرانی رقم نسبتاً بالایی را دارد. البته این موضوع برای تماس های داخلی در کشور گرجستان نیز صدق می کند. با این وجود، هزینه برقراری ارتباط از ایران به گرجستان، هزینه ای معقول دارد و پیشنهاد می شود برای کاهش هزینه ها، به آشنایان خود در ایران بگویید تا با شما تماس حاصل نمایند.

اطلاعات تکمیلی درمورد سیم کارت کشور گرجستان

  • توصیه می شود، پس از آن که اقدام به تهیه سیم کارت مورد نظر خود کردید شماره آن را در جایی برای خود یادداشت کرده و یا در گوشی خود ذخیره کنید؛ چرا که شما به این شماره احتیاج خواهید داشت و اگر آن را فراموش کنید ممکن است مسائلی برای شما به وجود بیاید و یا لازم باشد تا با خط خود با فردی تماس بگیرید تا شماره شما برای آن ها بیافتد.
  • به طور کلی، خرید سیم کارت های گرجستانی از هزینه پایینی برخوردار هستند و برخی از اپراتورها حتی اقدام به عرضه سیم کارت های رایگان در مکان هایی مانند فرودگاه ها می نمایند؛ با این حال، خدماتی که هر کدام از این سیم کارت ها ارائه می دهند هزینه های زیادی را شامل می شوند. نکته ای که باید بدانید این است که هزینه خدمات در سه اپراتور سیم کارت گرجستان تا حدودی مشابه هستند. بنابراین پیشنهاد می کنیم این هزینه ها را از قبل برآیند نمایید.
  • در نظر داشته باشید که با توجه به بالا بودن هزینه خدمات اپراتورها در گرجستان، هزینه استفاده از اینترنت نیز می تواند تا حدودی بالا باشد و از همین رو پیشنهاد می کنیم در صورتی که استفاده شما از اینترنت بالاست حتماً اقدام به خرید بسته های اینترنت اپراتورهای گرجی نمایید؛ چرا که اگر بخواهید به صورت آزاد از اینترنت استفاده کنید بلافاصله شارژ شما به اتمام خواهد رسید.
  • همانطور که اشاره کردیم، بهترین کار برای شارژ کردن و اطلاع از جزئیات حساب این است که اپلیکیشن اپراتور مورد نظر خود را بر روی گوشی خود نصب کنید و با استفاده از آن ها از بروز مسائل مربوط به شارژ حساب و اینترنت جلوگیری نمایید.
  • از آن جا که شما به عنوان مسافر به کشور گرجستان سفر می کنید، ممکن است با برخی از مسیرها آشنایی نداشته باشید یا راه خود را در جاده های شهر گم کنید. از همین رو پیشنهاد می کنیم برای تهیه سیم کارت، اپراتور مگتی کام را انتخاب کنید، چرا که این اپراتور منطقه ها بسکمک را در کشور گرجستان پوشش می دهد و در زمان هایی که به مسئله ای بر خوردید به راحتی می توانید با افراد دیگر تماس حاصل کنید و آنتن دهی خوبی داشته باشید. سیم کارت های مناسب در این اپراتور سیم کارت های مگتی کام ویژه طبیعت گردی هستند که خدمات خوبی را ارائه می دهند.
  • توصیه می شود سیم کارت خود را تنها از طریق سه اپراتور معرفی شده تهیه کنید و به اپراتورهای فرعی اعتماد نکنید، این اپراتورها پوشش دهی خوبی را در سراسر کشور دارند و خدمات بیشتری را به مسافرین ارائه می دهند.

سوالات متداول

  1. انواع سیم کارت های گرجستان کدم اند؟

سیم کارت های گرجستانی اغلب به سه دسته، سیم کارت های مگتی کام، سیم کارت های بی لاین و سیم کارت های ژئوسل تقسیم بندی می شوند.

  1. چگونه می توان سیم کارت گرجستانی تهیه کرد؟

شما می توانید بلافاصله بعد از رسیدن به فرودگاه در گرجستان اقدام به تهیه سیم کارت کنید.

  1. استفاده از سیم کارت های ایرانی در گرجستان بهتر است یا سیم کارت های ایرانی؟

اگر چه استفاده از خدمات برخی از سیم کارت های ایرانی در خارج از کشور امکان پذیر است، اما پیشنهاد می شود برای صرفه جویی در هزینه ها و افزایش کیفیت و سرعت برقراری ارتباط از سیم کارت های اپراتورهای گرجستانی استفاده نمایید.

نتیجه گیری

خرید سیم کارت در کشورهای خارجی، یکی از عواملی است که باید قبل از سفر به کشور مورد نظر در مورد آن اطلاعات کسب کرده باشید. برای کسب اطلاعات در مورد بایدها و نبایدها در سفر به کشورهای خارجی و همچنین مقاصد محبوب مسافرتی در عید 1401 با مدرسه مالک اشتر همراه باشید.

منبع: الی گشت

به "راهنمای دریافت سیم کارت گرجستان ، آپدیت نوروز 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای دریافت سیم کارت گرجستان ، آپدیت نوروز 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید