زالی: صدور هر گونه مجوز خروج از استان تهران متوقف شد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت کرونای استان تهران روز چهارشنبه در مراسم افتتاح بخش های جدید بیمارستان لقمان حکیم گفت: در تهران شیب بستری مبتلایان کرونا خیلی ملایم کم می گردد، دلیل آن هم این است که بیماران در تهران معمولا بد حال تر هستند، ضمن اینکه بسیاری از بیماران در تهران ماهیت ارجاعی از شهر های دیگر دارند و با حال وخیم به تهران آورده می شوند.

زالی: صدور هر گونه مجوز خروج از استان تهران متوقف شد

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در خیز چهارم عمدتا بیماران با حال عمومی بدتر بستری شدند، بنابراین انتظار این است که در تهران با تاخیر 10 تا 14 روز نسبت به کل کشور شاهد فرایند کاهشی کرونا باشیم.

فرمانده ستاد مدیریت کرونای استان تهران گفت: هم اکنون بر اساس آخرین آمار هفت هزار و 350 بیمار بستری کرونا در بیمارستان های استان تهران داریم. از این تعداد حدود هزار و 980 بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و در 24 ساعت گذشته نیز هزار و 50 بیمار جدید کرونا در بیمارستان های استان تهران بستری شدند و 280 نفر از این بیماران بلافاضله در بخش مراقبت ویژه بستری شدند.

وی اضافه کرد: همزمان ترخیص بیماران نیز شتاب گرفته است. دیروز در استان تهران حدود هزار و 300 بیمار از بخش های کرونا ترخیص شدند و به نوعی بین میزان بستری و ترخیص به تعادل رسیده ایم.

زالی گفت: میزان مراجعات سرپایی کرونا نیز در استان تهران نسبت به استان های دیگر با سرعت کمتری کم می گردد. در تهران دیروز 12 هزار مراجعه سرپایی داشتیم که نیمی از آنان به بخش های درمان سرپایی مراجعه کردند و نیمی دیگر به مراکز بهداشت مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: در راستای طرح اجرای طرح درمان سرپایی که 19 مرکز را در تهران داریم، به نظر می رسد این مراکز توانسته تخت های شناور زیادی ایجاد کند، آخرین گزارش وزارت بهداشت که دکتر نمکی اعلام کردند نشان می دهد در کل کشور حدود 100 هزار تخت شناور در قالب این طرح در سراسر کشور فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به دستور ستاد ملی کرونا و تاکید کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد کرونا درباره ممنوعیت سفر ها قرار است با همکاری راهور و نیروی انتظامی این مصوبه اجرا گردد. دیروز استاندار تهران نیز در این زمینه تاکید نمود.

وی اضافه کرد: در تهران 25 نقطه خروجی اصلی داریم که اصلی مجاری خروجی هستند. کار سختی به عهده نیروی انتظامی که باید همه این مجاری را کنترل کند. همکاران نیروی انتظامی نیز وعده نموده اند که این کار با دقت و جدیت کامل انجام می گردد.

زالی ادامه داد: اقدام خوب دیگر این است که همه فرمانداری های شهرستان های استان تهران مکلف شدند تحت هیچ عنوانی برگه مجوز خروج از استان تهران را صادر ننمایند بنابراین خروج از استان تهران تا سرانجام تعطیلات عید فطر فاقد هر گونه مجوز است و، چون هیچ مجوزی را نه نیروی انتظامی و نه فرمانداری ها صادر نمی نمایند، بنابراین انتظار داریم با جدیت بیشتری این محدودیت ها اعمال گردد.

وی درباره فرایند واکسیناسیون کرونا در تهران نیز گفت: فرایند واکسیناسیون در تهران متناسب با لجستیک و میزان تامین واکسن است. تیم های بهداشتی با شتاب خوبی کار می نمایند. آمادگی کافی هم از نظر نیروی انسانی و هم فضای فیزیکی برای افزایش سرعت واکسیناسیون وجود دارد، خوشبختانه خبر های خوبی داریم که هفته آینده واردات خوبی از واکسن کرونا خواهیم داشت.

فرمانده ستاد مدیریت کرونای استان تهران اضافه کرد: پیش بینی می کنیم در استان تهران حدود یک میلیون و 700 هزار نفر افراد بالای 60 سال هستند که در زمره گروه هایی هستند که باید هر چه زودتر واکسن بزنند. به نظر می رسد بخش اصلی افراد بالای 80 سال که در تهران حدود 180 هزار نفر برآورد می شوند، اغلب واکسن زده اند و تقریبا دیشب واکسیناسیون این گروه در استان تهران تمام شده است.

وی گفت: عمده این افراد یا پیامک دریافت نموده بودند یا به وسیله سامانه سلامت برای دریافت واکسن مراجعه کردند، کسانی هم که در سامانه سلامت ثبت نام کردند و هنوز مراجعه ننموده اند، زمان کافی برای واکسیناسیون دارند، بنابراین تا آخر این هفته برنامه واکسیناسیون افراد بالای 80 سال را اجرا می کنیم و از هفته آینده با تامین مطلوب و واردات واکسن به سرعت برای واکسیناسیون گروه سنی پایین تر نیز آغاز کنیم و به هر میزان که واکسن تامین گردد آمادگی برای انجام واکسیناسیون وجود دارد.

زالی اضافه کرد: دیروز چندین مرکز در شمال، شرق، جنوب، جنوب غربی و شمال غربی تهران همزمان برای واکسیناسیون افتتاح شد و تا آدینه همه مراکزی که به صورت بالقوه برای واکسیناسیون آمادگی دارند را تجهیز می کنیم و به محض اینکه واکسن در اختیار قرار گیرد، واکسیناسیون را انجام می دهیم.

منبع: فرارو

به "زالی: صدور هر گونه مجوز خروج از استان تهران متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: صدور هر گونه مجوز خروج از استان تهران متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید