شرکت سازنده پوکمون شرایط حقوقی بازی Palworld را بررسی خواهد کرد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، در این مدت بازی پل ورلد (Palworld) سر و صدای زیادی به پا کرده است. این بازی توانست موفقیت بسیار خوبی در بازار جهانی بدست بیاورد و گیمرها نیز استقبال خیلی خوبی از آن کردند. به حدی که پل ورلد توانست در کمتر از 1 هفته بیش از 8 میلیون نسخه فروش داشته باشد و این در صورتی است که این بازی در حالت دسترسی اولیه واقع شده است.

شرکت سازنده پوکمون شرایط حقوقی بازی Palworld را بررسی خواهد کرد

بازی پل ورلد در سبک بقا و جهان باز است و دارای موجوداتی به نام پل (Pal) است. این موجودات شباهت زیادی به کرکترهای پوکمون (Pokemon) دارند و همین موضوع باعث شده که با استقبال بسیار خوبی روبرو شوند. از طرفی این شباهت باعث این موضوع شده که شرکت سازنده پوکمون روی پل ورلد حساس شده و در پی بررسی های بیشتر باشد.

شرکت سازنده پوکمون (The Pokemon Company) پس از نزدیک به یک هفته به طور رسمی اظهار داشت که در حال بررسی شرایط بازی پل ورلد است. این شرکت اعلام کرده که در پی یافتن مواردی است که نشان دهد بازی پل ورلد از عناصر موجود در جهانی پوکمون به صورت غیرقانونی استفاده کرده است.

در بیانیه شرکت پوکمون به طور رسمی نام بازی پل ورلد برده نشده است ولی نشانه های اعلام شده حاکی بر این بازی است. برای مثال شرکت سازنده پوکمون گفته که در پی پیروزیت بسیار زیاد یک بازی در سبک بقا که هر دو مورد به پل ورلد اشاره دارند. نکته اصلی هم همینجاست که بازی پل ورلد بیش از حد به عناوین پوکمون نزدیک است که از دیدگاه طرفداران این مجموعه کمی ناراحت کننده است. کمپانی سازنده پوکمون در بیانیه خود نوشت:

قبل از اینکه این بیانیه منتشر شود، شرکت سازنده بازی پل ورلد اظهار داشت که این بازی بیشتر از اینکه به پوکمون شبیه باشد، به عناوینی مثل ولهایم (Valhaim) نزدیک است. نکته جالب اینجاست که شرکت سازنده اظهار داشت که تهدیدهای بسیاری از طرف افراد مختلف از زمان عرضه بازی دریافت کرده که برای تیم سازنده شرایط ناامنی را ایجاد کرده است.

رئیس شرکت Pocketpair به نام تاکورو میزوبه (Takuro Mizobe) در یک مصاحبه چندی پیش اظهار داشت که از بخش بررسی قانونی به راحتی عبور کرده و مسئله ای در این زمینه برای بازی پل ورلد وجود نداشته است. میزوبه در ادامه توضیح داده که بازی پل ورلد یک بازی جدی برای این شرکت و در نتیجه به هیچ عنوان قصد ندارد درگیر مسائل قانونی شود.

مشکل اینجاست که در جهانی کامپیوتر دست کاربران بیشتر باز است در نتیجه افرادی مثل سازندگان ماد تلاش کردند تا به جای پل های داخل بازی از کرکترهای پوکمون استفاده کنند و همین موضوع باعث درگیری زیادی میان Nexus Mods و شرکت سازنده پوکمون شده است.

بازی پل ورلد توانست پیروزیت بسیار خوبی در جهانی گیمینگ بدست بیاورد. دلیل اصلی آن هم شباهت به جهانی پوکمون و استفاده از این کرکترهای جالب بود که باعث شد بازی مجذوب کنندهیت بسیار زیادی داشته باشد. همینطور اینکه با وجود اینکه بازی پل ورلد در شرایط دسترسی اولیه است، محتوای بسیار زیادی داشته که باعث شده یک تجربه بسیار خوب و غنی را به کاربران ارائه دهد.

بازی پل ورلد بدون مشکل نیست اما چیزی که آن را به شدت مجذوب کننده کرده استفاده از چندین عنصر در کنار یکدیگر است. در اصل این بازی سبک بقا را به حالت جدیدی به کاربران ارائه داده که باعث شده استقبال شدیدی از آن بشود. حال اگر مسائل قانونی برای این بازی پیش نیاید می تواند به یکی از پیروز ترین عناوین سال 2024 میلادی تبدیل شود.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ

به "شرکت سازنده پوکمون شرایط حقوقی بازی Palworld را بررسی خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت سازنده پوکمون شرایط حقوقی بازی Palworld را بررسی خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید