فروش حدود 130 جایگاه دانشکده دندانپزشکی کرج به دانشجویان خارجی

به گزارش مدرسه مالک اشتر، دانشکده دندانپزشکی کرج این روز ها مشغول ثبت نام از دانشجویان محصل در دانشگاه های خارجی است و حدود 130 جایگاه خود را به آنان اختصاص داده است.

فروش حدود 130 جایگاه دانشکده دندانپزشکی کرج به دانشجویان خارجی

به گزارش خبرنگار دانشگاه مدرسه مالک اشتر، مسئله فروش صندلی دانشگاه های علوم پزشکی چند سالی است که در رسانه ها مطرح است. در واقع آنچه مطرح می گردد، این است که صندلی های دانشگاه های علوم پزشکی بسیار بیشتر از ظرفیت دانشگاه به فروش می رسد. این در حالیست که دانشجویانی که به وسیله کنکور به این صندلی می رسند، از امکانات آموزشی کافی برخوردار نمی شوند.

در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز فراخوان ثبت نام دانشجویان دانشگاه های خارجی در حالی صادر شده که براساس آن به نظر می رسد قرار است سال جاری حدود 130 صندلی به دانشجویان دانشگاه های خارجی واگذار گردد. اما مهرماه سال گذشته، دانشجویان ورودی در دانشکده دندانپزشکی البرز حدود 20 نفر بوده اند.

در روز اول ثبت نام این دسته از دانشجویان، لیست اسامی 45 نفره ای براساس حروف الفبا منتشر شده که براساس این لیست، افراد باید ثبت نام نمایند.

یکی از دانشجویان این دانشکده به خبرنگار ما می گوید: 6 واحد درس عملی برای یک دوره از دانشجویان این دانشکده ناتمام رد شده و به این دلیل که بخش ها ظرفیت پذیرش این تعداد دانشجو را ندارد، نمی دانیم در این شرایط چطور قرار است این حجم از دانشجویان از دانشگاه های خارجی را آموزش دهند؟

به گفته دانشجویان، این دانشکده حدودا 4 یا 5 کلاس آموزشی با متراژ نهایتا 24 مترمربع دارد که حالا قرار است از ابتدای مهر در این ظرفیت علاوه بر دانشجویانی که به وسیله آزمون سراسری وارد دانشگاه می شوند، دانشجویان خارجی نیز در کلاس ها حضور یابند.

دانشجویان این دانشکده معتقدند تمایل دانشجویان خارجی به دانشگاه علوم پزشکی به این دلیل است که به تهران نزدیک است و تردد آنان به تهران را آسان تر می نماید.

این دانشجویان نسبت به عملکرد کارمندان دانشکده با دانشجویان پذیرفته شده به وسیله آزمون سراسری گلایه دارند و می گویند: این کارمندان در حالی پاسخ ما را نمی دهند که کار دانشجویان خارجی را به سرعت انجام می دهند.

با اینکه وزارت علوم قوانین پذیرش دانشجوی خارجی را اصلاح نموده اند، اما به نظر می رسد این اصلاح قوانین باعث نشده است تا ظرفیت دانشکده های پزشکی به پذیرش کمتر از دانشجویان محصل در دانشگاه های خارجی بپردازند.

مدرسه مالک اشتر در کوشش است تا با مسئولان دانشکده دندانپزشکی البرز ارتباط حاصل کند و علت و پاسخ به سوال دانشجویان را جویا گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فروش حدود 130 جایگاه دانشکده دندانپزشکی کرج به دانشجویان خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش حدود 130 جایگاه دانشکده دندانپزشکی کرج به دانشجویان خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید