مقایسه تویوتا FJ کروزر با تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو

به گزارش مدرسه مالک اشتر، اگر برای مسیرهای خارج از شهر و جاده و تفریحاتی مانند آفرود در پی خودرویی مناسب هستید گزینه های مختلفی وجود دارد که یکی از برترین آنها تویوتا FJ کروزر است و صدالبته که رقبای قدری نیز مانند تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو دارد. در این مقاله، ما به مقایسه تویوتا FJ کروزر با تویوتا لندکروزر و تویوتا پرادو می پردازیم.

مقایسه تویوتا FJ کروزر با تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو

مقدمه ای بر مقایسه تویوتا FJ کروزر

تویوتا در فراوری خودروهای شاسی بلند قدرتمند و قلدر مهارت زیادی دارد. تویوتا FJ کروزر یکی از همین شاسی بلندهای معروف تویوتاست که علاوه بر کیفیت ساخت و سواری خوب، توانایی فوق العاده ای در مسیرهای خارج از جاده و آفرود دارد و یکی از رجحانن خودروها در این زمینه محسوب می گردد. این خودرو مانند بیشتر خودروهای مخصوص آفرود خیلی برای استفاده شهری مناسب نیست.

مقایسه تویوتا FJ کروزر با تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز اولین خودرویی است که ما در مقایسه تویوتا FJ کروزر به آن می پردازیم. تویوتا در فراوری خودروهای شاسی بلند تبحر خاصی دارد و محصولات فراوریی آن همیشه از رجحانن ها است، تویوتا لندکروز را باید یکی از همین شاسی بلندها دانست.

این خودرو از زمان ورود به بازار ایران تا به امروز همیشه به عنوان یک ابَرخودرو شناخته می گردد. این خودرو نه تنها از نگاه ایرانیان بلکه در تمام دنیا، خودرویی همه فن حریف محسوب می گردد. مدل تویوتا لندکروز 2022 به تازگی در دنیا معرفی گردید.

تویوتا FJ کروزر از نمای روبه رو

لندکروز در بخش طراحی، به مرور و در نسخه های مختلف در جهت مثبت گام برداشته و تکامل یافته است. بدنهٔ حجیم و عضلانی با چراغ های بزرگ و جلوپنجره کرومی از لندکروز خودرویی خشن و مجذوب کننده ساخته است. در نقطهٔ مقابل، FJ کروزر قرار گرفته است که با طراحی ساده و یک دست خود بیشتر ظاهر خودرویی نظامی به خود گرفته است تا شاسی بلندی زیبا و مدرن.

اگرچه از نظر ظاهری هر یک از این خودروها هواداران خودشان را دارند، اما بدون تعصب باید قبول کرد که تویوتا لندکروز از طراحی مدرن تر و زیباتری بهره می برد. تویوتا لندکروز این فرایند را درون کابین نیز ادامه داده است و طراحی کابین لندکروز در مقایسه با تویوتا FJ کروزر یک سروگردن بالاتر است و اصلاً مانند FJ کروزر خشک و کسل کننده نیست. بعلاوه، لندکروز به انواع و اقسام آپشن ها و امکانات رفاهی مجهز و FJ کروزر از آنها بی بهره است.

تویوتا لندکروز در نسخه های مختلف و با پیشرانه های متفاوتی در بازارهای دنیای عرضه شده است. در این بین، قدرتمندترین لندکروزی که به بازار ایران راه یافته، به یک پیشرانه 4.7 لیتری 8 سیلندر مجهز است و توانایی فراوری 284 اسب بخار قدرت و 445 نیوتن متر گشتاور را دارد و اندکی در مقایسه تویوتا FJ کروزر با پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندر که قدرتی معادل 260 اسب بخار دارد، قوی تر است. البته FJ کروزر به علت اینکه وزن بسیار سبک تری نسبت به لندکروز دارد، حدود 1 ثانیه زودتر از لندکروز به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

نمای داخلی تویوتا FJ کروزر

یکی از رجحان های فنی لندکروز گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک آن در مقابل گیربکس 5 دنده FJ کروزر است که عملکرد بی نقصی دارد. درمجموع می توان گفت که هردو خودرو در کلاس خود از رجحانن ها هستند؛ ولی ارزش خرید تویوتا لندکروز به مراتب بیشتر خواهد بود.

مقایسه تویوتا FJ کروزر با تویوتا پرادو

خودروی دیگری که در مقایسه تویوتا FJ کروزر قرار می گیرد تویوتا پرادو است. تویوتا پرادو یکی دیگر از شاسی بلندهای تویوتا است. این خودرو که با نام اصلی تویوتا لندکروزر پرادو در دنیا شناخته می گردد یکی از آفرودرهای این برند ژاپنی نیز به حساب می آید. طراحی تویوتا پرادو در عین سادگی، زیبا و شیک است.

در نمای جلو، چراغ های بزرگ و جلوپنجره کرومی چهره مجذوب کنندهی به خودرو داده است. در نمای کناری نیز خودرو ظاهری زیبا دارد و پُف گل گیر عقب نیز باعث خاص شدن این طراحی شده است. به طور کلی می توان گفت تویوتا پرادو از طراحی زیباتری در مقابل FJ کروزر بهره می برد و شاسی بلند زیباتری محسوب می گردد.

با ورود به کابین پرادو همین ماجرا ادامه دارد و با کابین زیباتری در مقایسه تویوتا FJ کروزر روبرو هستیم. جنس متریال بهتر است و ظرافت بیشتری در طراحی به کاررفته است. از نظر سطح امکانات رفاهی نیز پرادو به وضوح از FJ کروزر سرتر است و حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

نمای پشتی تویوتا FJ کروزر

از نظر فنی هر دو خودرو از یک پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندر بهره می برند. این پیشرانه توان فراوری حدبیشتر 260 اسب بخار قدرت و 386 نیوتن متر گشتاور را دارد و به وسیله یک جعبه دنده 5 دنده اتوماتیک توان فراوریی را به هر چهارچرخ منتقل می نماید. البته به علت اینکه پرادو وزنی معادل 2435 کیلوگرم دارد و حدود 600 کیلوگرم در مقایسه تویوتا FJ کروزر سنگین تر است، بر شتاب آن تأثیر منفی گذاشته است و در مدت زمان 8.5 ثانیه می تواند به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که این عدد برای FJ کروزر 7.6 ثانیه است.

جعبه دنده به کار رفته در هر دو خودرو نیز مشابه است، با این تفاوت که در پرادو قابلیت تیپ ترونیک تعبیه شده است و در نقطه مقابل، FJ کروزر در سیستم دنده کمکی خود گزینه 2H را دارد. این سیستم می تواند انتقال نیرو را به محورهای عقب محدود کند که در پرادو به علت چهار چرخ بودن دائم خودرو در دسترس نیست.

به طور کلی می توان گفت تویوتا پرادو در مقایسه تویوتا FJ کروزر از طراحی مدرن تر و امکانات بیشتری بهره می برد و به نوعی خودرویی خانوادگی نیز محسوب می گردد. در نقطهٔ مقابل، این FJ کروزر است که از توانایی فنی بهتری برخوردار است و در خارج از جاده حرف های بیشتری برای گفتن دارد.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه تویوتا FJ کروزر در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش تویوتا FJ کروزر

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ مدرسه مالک اشتر در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه تویوتا FJ کروزر با تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا FJ کروزر با تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید