ورود خارجی ها به کره شمالی ممنوع شد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، کره شمالی در اقدامی پیشگیرانه ورود اتباع خارجی به این کشور را ممنوع اظهار داشت. این در حالی است که بخش مهمی از اقتصاد کره شمالی، وابسته به گردشگران به خصوص مسافران چینی است. به طوری که نزدیک به 85 درصد از خارجی هایی که در طول سال به کره شمالی سفر می نمایند چینی هستند و درآمد حاصل از این سفرها نزدیک به 45 میلیون دلار است.

ورود خارجی ها به کره شمالی ممنوع شد

به گزارش مدرسه مالک اشتر به نقل از ایرنا، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود همه اتباع خارجی به کره شمالی ممنوع شد. همزمان گزارش هایی از احتمال قرنطینه شهر ووهان مرکز شیوع این ویروس خطرناک در چین منتشر شده است.

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ نوشت: کره شمالی اگرچه به دلیل تحریم ها به درآمد ارزی گردشگران و به خصوص چینی ها احتیاج زیادی دارد، اما شیوع ویروس در این کشور می تواند آسیب های به مراتب بیشتری به اقتصاد این کشور وارد کند.

هنگ کنگ و آمریکا نیز تایید نموده اند که 2 مبتلا به این ویروس را شناسایی نموده اند. هنگ کنگ خاطرنشان کرد فرد بیماری که از شهر ووهان مرکز شیوع بیماری در چین با قطار وارد هنگ کنگ شده در بیمارستان کویین الیزابت تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفته است.

از تایلند هم خبر می رسد که 4 نفر به این بیماری که تا به امروز باعث ابتلای 481 نفر شده و مرگ 9 نفر را رقم زده است، مبتلا شده اند. ماکائو و تایوان دو منطقه دیگر نیز هر یک از بیماری یک فرد خبر داده اند و در کره جنوبی و ژاپن نیز 2 نفر مبتلا شده اند.

بعضی از کشورهای آسیای جنوب شرقی در حال آنالیز معلق کردن کلیه پروازهای مستقیم هستند که از شهر ووهان چین به سمت آنها حرکت می نماید.

دولت استرالیا به مردم این کشور هشدار داده است که در صورت بروز علایم بیماری فورا به بیمارستان مراجعه نمایند.

کره جنوبی نیز تدابیر شدیدی در مبادی ورودی اتخاذ نموده است. پیشبینی می گردد در جریان تعطیلات سال نو چین نزدیک به 130 هزار چینی راهی کره جنوبی شوند.

عید بهار چین و تعطیلات رسمی از روز آدینه آغاز می گردد، دولت ژاپن نشست فوق العاده ای تشکیل داده و نسبت به گسترش بیماری به دلیل سفر ده ها هزار نفر از چینی ها در تعطیلات به این کشور هشدار داده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین به بیمارستان های شهر ووهان در استان خو بی این کشور اجازه داده است تا هر بیمار مظنون به ابتلا به ویروس مذکور را قرنطینه نمایند.

چالش اصلی اینجاست ووهان یک شهر بسیار مهم با جمعیتی بیشتر از شهر نیویورک است و گذرگاهی برای قطارها محسوب می گردد و روزانه 700 هزار نفر به وسیله این شهر راهی مناطق دیگر چین می شوند قرنطینه در این شهر کار بسیار دشواری است.

چالش دیگر چین این است که صدها میلیون نفر از مردم این کشور در حال سفر در تعطیلات عید بهار هستند و این ترددها باعث سرایت ویروس به مناطق مختلف می گردد.

کارشناسان گفته اند قرنطینه شهری به این بزرگی در چین بی سابقه است، اما تنها راه پیشگیری از شیوع ویروس، قرنطینه است.

گزارش ها حاکی است بسیاری از مردم چین سفر به زادگاه های خود را لغو نموده اند و گفته اند که به دلیل نگرانی از ابتلا به این بیماری ترجیح داده اند در محل اقامت خود بمانند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ورود خارجی ها به کره شمالی ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود خارجی ها به کره شمالی ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید