ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سرانجام هفته، افزایش 6 تا 12 درجه ای دما در استان های شمالی

به گزارش مدرسه مالک اشتر، کارشناس هواشناسی گفت: از پنجشنبه سامانه بارشی از غرب و شمال وارد کشور می شود که زمینه ساز بارش برف و باران خواهد شد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سرانجام هفته، افزایش 6 تا 12 درجه ای دما در استان های شمالی

مدرسه مالک اشتر: صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه تا روز چهارشنبه آسمانی صاف در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت گفت: در شهر های صنعتی و پرجمعیت شاهد افزایش غلظت آلاینده های جوی و در نتیجه آلودگی هوا خواهیم بود.

او ادامه داد: همچنین تا روز پنجشنبه فرایند تدریجی افزایش دما در کشور را شاهد خواهیم بود که بیشترین افزایش دما در استان های ساحلی خزر و اردبیل خواهد بود.

ضیائیان گفت: تا انتها هفته دمای هوا در استان های اردبیل ، گیلان، مازندران ،گلستان بین 6 تا 12 درجه افزایش خواهد یافت بنابراین در دامنه های رشته کوه البرز شاهد ذوب برف و پدیده بهمن خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی شرح داد: از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد که زمینه ساز بارش برف و باران و وزش باد در برخی نقاط شمال غرب و غرب می شود.

او تاکید کرد: این سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و غرب در جنوب غرب سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز مرکزی سبب بارش باران خواهد شد.

ضیائیان شرح داد: فردا نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و روز پنجشنبه هم دریای خزر مواج خواهد بود.

او درباره شرایط آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود و بیشترین دمای هوا به 11 درجه و کمترین آن به یک درجه می رسد.

منبع: توریسم آنلاین

به "ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سرانجام هفته، افزایش 6 تا 12 درجه ای دما در استان های شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سرانجام هفته، افزایش 6 تا 12 درجه ای دما در استان های شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید