پرونده های مشخص حریم از استان های یزد و گیلان و اصفهان تصویب شدند

به گزارش مدرسه مالک اشتر، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، پرونده های مشخص حریم از استان های یزد و گیلان و اصفهان تصویب شدند.

پرونده های مشخص حریم از استان های یزد و گیلان و اصفهان تصویب شدند

مصطفی پورعلی اعلام کرد: از جمله پرونده هایی که در این جلسه به تصویب رسید، میتوان به پرونده پیشنهادی ضوابط حفاظتی عرصه و حریم مجموعه کاروانسراها، مساجد و دیگر بناهای واجد ارزش واقع در عرصه بازار رشت اشاره نمود.

مدیرکل دفتر ثبت و حریم آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: بازار تاریخی رشت قدمتی دست کم از دوره تیموری دارد و در دوره های تاریخی دستخوش تحولات و تغییراتی شده و هدف از ابلاغ ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه این بازار بهسازی و ساماندهی شرایط ساخت و ساز در این محدوده است.

او اظهار کرد: در این جلسه پرونده مهم بازنگری ضوابط حفاظتی فاز دو عرصه و حریم محور فرهنگی تاریخی اصفهان، محدوده مسجد جامع عتیق و آثار پیرامون از استان اصفهان نیز تصویب شد.

پورعلی گفت: موضوع بازنگری حریم این محدوده از حساسیت بالایی برخوردار است، به علت آنکه مسجد جامع عتیق اصفهان در این محدوده در لیست میراث جهانی قرار گرفته است و ضروری است ملاحظات خاصی برای این امر در نظر گرفته گردد.

مدیرکل دفتر ثبت و حریم آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: محدوده مسجد جامع اصفهان و آثار پیرامون آن برخوردار از حریم محور تاریخی فرهنگی اصفهان ابلاغی سال 1377 بوده و در مطالعات بازنگری کوشش شد ضمن تدقیق حدود و ثغور نقشه ها، محدوده بیشتری از بافت پیرامون تحت حفاظت قرار گیرد.

پورعلی اضافه نمود: پرونده ضوابط حفاظتی عرصه و حریم محدوده دخمه زرتشتیان شامل دخمه، آسیاب آبی و آب انبار دخمه صفائیه و بعلاوه ضوابط حفاظتی عرصه و حریم آتشکده زرتشتیان و بیمارستان بهمن از استان یزد نیز در این جلسه تصویب شدند.

او یادآور شد: ابلاغ ضوابط و مقررات حفاظتی مصوب با تأیید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آینده نزدیک از سوی او به مراجع ذیربط ابلاغ خواهد شد.

منبع: همگردی

به "پرونده های مشخص حریم از استان های یزد و گیلان و اصفهان تصویب شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده های مشخص حریم از استان های یزد و گیلان و اصفهان تصویب شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید