پورت شارژ موبایل و لپ تاپ در هند یکسان می گردد

به گزارش مدرسه مالک اشتر به نقل از رویترز،با توجه به آنکه از پورت های یواس بی سی در بسیاری از دستگاه های اندروید به کار می رود، این امر به اپل خسارت بیشتری می زند زیرا آیفون ها در حال حاضر با پورت لایتنینگ شارژ می شوند.

پورت شارژ موبایل و لپ تاپ در هند یکسان می گردد

این در حالی است که فراوری کننده آیفون برای پیروی از قوانین نو در اتحادیه اروپا که یک پورت شارژ یکسان برای بیشتر دستگاه های الکترونیکی را ملزم می نماید، باید تا پاییز 2024 میلادی شارژرهای آیفون را در این منطقه تغییر دهد.

وزارت امور مصرف کننده پس از جلسه مقامات دولتی با گروه های صنعتی نماینده فراوری کنندگان موبایل اعلام نمود: دست اندرکاران این صنعت اجماع گسترده ای در خصوص پذیرش USB Type-C به عنوان یک درگاه شارژ برای دستگاه های الکترونیکی داشتند.

به گفته وزارتخانه مذکور البته محتمل است یک پورت شارژ متفاوت برای موبایل هایی که فاقد ویژگی های موبایل های پیشرفته(مانند استفاده از وب برای دانلود اپلیکیشن ها) هستند نیز به کار گرفته گردد.

بعلاوه دولت هند اعلام نمود گروهی تشکیل می گردد تا قابلیت اجرایی یک پورت شارژ یکسان برای گجت های پوشیدنی مانند هدفون و ساعت های هوشمند نیز آنالیز گردد.

در بیانیه منتشر شده نام شرکت هایی که در این جلسه حضور داشتند یا با اجرای طرح توافق کردند، ذکر نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پورت شارژ موبایل و لپ تاپ در هند یکسان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورت شارژ موبایل و لپ تاپ در هند یکسان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید