چرا از هنر لذت می بریم؟

به گزارش مدرسه مالک اشتر، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ کتاب روانشناسی هنر نوشته جرج مدر به تازگی به وسیله نشر ققنوس در 7 فصل اساسی تدوین و چاپ شده است.

چرا از هنر لذت می بریم؟

روانشناسی هنر همان گونه که از نام آن پیداست، زیرمجموعه ای از علم روانشناسی است که به شناخت روحیات هنرمندان و مخاطبان هنر می پردازد. این کتاب در 7 فصل هنر و روانشناسی، عصب شناسی هنر، چرا به هنر می پردازیم؟، نمایش فضا، خطوط کناره نما و فرم در هنر، نمایش رنگ و حرکت در هنر، هنر عالی حاصل چیست؟ و خلاقیت در هنر و علم تدوین شده است.

در مقدمه این کتاب نوشته شده:

خلق آثار هنری یکی از قدیمی ترین شکل های شناخته شده رفتار بشر است. از سوی دیگر، فرآیند علمی فرضیه پردازی و آزمودن آن ها به وسیله گردآوری داده ها، تا حدی در حکم شاخه ای از خلق آثار هنری، تازه پانصد سال پیش شکل گرفت. هر دو شکل رفتار بشر، به طرق خاص خود، کاوش هایی را برای شناخت دنیا و جایگاه آدمیان در آن ترتیب می دهند. هنر و علم، به رغم آن آرمان مشترک، پیوسته جدا از هم بالیده اند. منبع الهام این کتاب تمایل به چاره اندیشی برای نزدیک تر کردن دوباره این دو سپهر رفتار بشر به وسیله کاوش در زمینه مشترکی بود که از منظر علم روانشناسی دارند.

از نکات مجذوب کننده این کتاب می توان به این مقوله اشاره نمود که 4 صفحه با کاغذ گلاسه و چاپ رنگی در بین این کتاب گنجانده شده تا به طور کامل طیف های رنگی و انواع رنگ را به مخاطب بشناساند.

کتاب روانشناسی هنر از جرج مدر که به وسیله سهند سلطاندوست ترجمه شده است، به همت نشر ققنوس در 195 صفحه و به قیمت 130.000 تومان به تازگی چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چرا از هنر لذت می بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا از هنر لذت می بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید