چه زمانی هوش مصنوعی تسلا از انسان پیشی می گیرد؟ ، قدرت خیره کننده ریزتراشه های ایلان ماسک

به گزارش مدرسه مالک اشتر، آیا هوش مصنوعی (AI) به اندازه انسان باهوش است یا اینکه حتی هوشمندتر خواهد بود؟

چه زمانی هوش مصنوعی تسلا از انسان پیشی می گیرد؟ ، قدرت خیره کننده ریزتراشه های ایلان ماسک

به گزارش مدرسه مالک اشتر، به گفته دانشمندان، 25 سال طول می کشد تا مغز انسان به بلوغ کامل برسد، اما تحقیقات نو ادعا می کند که هوش مصنوعی مورد استفاده تسلا ایلان ماسک تنها در 17 سال می تواند برابر با آن باشد.

محققان مدت ها قبل پیش بینی کرده اند که هوش مصنوعی در نهایت از هوش انسانی پیشی خواهد گرفت؛ اگرچه پیش بینی های متفاوتی درباره زمان وقوع آن وجود دارد.

بر اساس مطالعه شرکت اتوتریدر واناراما، ریزتراشه نو تسلا تا سال 2033 هوشمندتر از انسان خواهد بود.

این مطالعه نشان می دهد که این هوش مصنوعی، در حال حاضر توانایی پردازشی معادل 36 درصد از مغز انسان را دارد. حدود 100 میلیارد نورون مغز انسان را تشکیل می دهند. اندازه این نورون ها از سال اول تولد تا سن 25 سالگی که به طور کامل رشد می کند، 3 برابر می شود.

تراشه نو D1 تسلا قدرتمندتر از هر چیزی است که سازنده پیش تر در خودروهای خود استفاده کرده است؛ مدیریت 362 تریلیون عملیات در ثانیه. قدرت پردازش آن در حال حاضر بیش از یک سوم (36 درصد) مغز انسان بوده که توانایی یک کوادریلیون عملیات در ثانیه است.

در مقایسه باید گفت که اولین تراشه Nvidia از سال 2016، تنها 12 تریلیون عملیات در ثانیه را انجام داد.

با تجزیه و تحلیل هر دو مدل فعلی و قبلی، این سازمان کشف کرد که توانایی ریزتراشه های تسلا هر سال با سرعت 486 درصد در حال رشد است.

تراشه نو D1 که جزئی از پلتفرم ابررایانه دوجو (Dojo) و سیستم اتوماتیک رانندگی خودران این شرکت است، به زودی از طریق شرکت ماسک در دسترس قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

  • ایلان ماسک در پی ساخت مغز دیجیتال | یک پروژه پر سر و صدای دیگر برای آقای میلیاردر

وانارام می گوید: بی عقلی نیست اگر فکر کنیم که فناوری در طول عمر ما از نظر هوش از انسان ها پیشی می گیرد. ریزتراشه ها در حال حاضر می توانند مانند سیناپس های مغزی کار کنند و محققان تراشه هایی را تولید می کنند که از شیوه عملکرد مغز الهام گرفته شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "چه زمانی هوش مصنوعی تسلا از انسان پیشی می گیرد؟ ، قدرت خیره کننده ریزتراشه های ایلان ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی هوش مصنوعی تسلا از انسان پیشی می گیرد؟ ، قدرت خیره کننده ریزتراشه های ایلان ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید