کرونا ، فرار آمریکایی ها از اروپا؛ بلیط هواپیما 20 هزار دلار

به گزارش مدرسه مالک اشتر، اوج دریافت بیماری کرونا در اروپا باعث تعجیل مسافران برای خروج از این قاره شده است. اکنون سخن از بلیط های 20 هزار دلاری برای پروازهای فوری است.

کرونا ، فرار آمریکایی ها از اروپا؛ بلیط هواپیما 20 هزار دلار

به گزارش مدرسه مالک اشتر به نقل از یورونیوز فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ که این بار در پی بحران ویروس کرونا در دنیا صادر شده مسافران را برای عزیمت به آمریکا دچار مسائل اساسی نموده است.

به گزارش رویترز صدور این فرمان که ورود افراد دارای اقامت در حوزه شنگن به خاک آمریکا را برای یک ماه آینده ممنوع می نماید بسیاری از مسافران را دچار استرس نموده و برنامه سفر بسیاری را به کلی برهم زده است.

این فرمان که قرار است از نیمه شب امشب، آدینه 23 اسفند به اجرا در آید، شهروندان بیست و شش کشور اروپایی به جز بریتانیا را شامل می گردد و شهروندان آمریکایی که به تازگی از کشور خارج شده و به اروپا سفر نموده اند را در بر نمی گیرد.

دونالد ترامپ می گوید تصمیم برای ایجاد محدودیت سفر به این سبب اتخاذ شده است که اروپایی ها پیشتر تدابیر مناسبی را برای متوقف شدن شیوع ویروس کرونا در کشورشان اتخاذ ننموده اند.

تصمیم دونالد ترامپ برای ایجاد محدودیت ورود مسافر از اروپا به کشورش از هم اکنون با واکنش بعضی مقامات اروپایی روبرو شده به نحوی که در فرانسه زمزمه هایی برای اقدام متقابل و ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان آمریکایی به گوش می رسد.

اعلام خبر این محدودیت برنامه سفر ده ها هزار مسافر در دنیا را به هم ریخته و شرکت های هواپیمایی را که از پیش به دلیل بحران کرونا دستخوش بحران شده بودند، دچار دردسر تازه نموده است.

وزارت امنیت ایالات متحده آمریکا گفته است طی دو روز آینده جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر خواهد نمود.

  • بلیت های 20 هزار دلاری به آمریکا

در همین اثنا بعضی گزارش ها حاکی از آن است که در فرودگاه شارل دو گل پاریس، بعضی از پروازهای لحظه آخری با قیمت های سرسام آور و بعضا تا 20 هزار دلار به فروش می رسد.

مایک مکینتایر خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز که خود در پاریس به سر می برد در این خصوص می نویسد: من مانند بسیاری دیگر، خواب بودم که سخنرانی دونالد ترامپ انجام شد و بلافاصله با شرکت هواپیمایی دلتا تماس گرفتم تا پرواز خود را در تاریخ زودتری انجام دهم.

این روزنامه نگار آمریکایی با اشاره به اینکه ساعت ها پشت خط منتظر مانده تا بتواند با کسی در این خصوص صحبت کند می افزاید: قیمت بلیت ها ناگهان به شکل عجیبی گران شد و بلیت هایی که قبلا خریداری شده اند قابل لغو کردن نیستند.

او در ادامه رشته توییت هایش می گوید پس از نگرفتن پاسخ لازم به فرودگاه شارل دوگل رفته و آنجا جمعیت زیادی از آمریکایی ها را دیده که برای تغییر بلیت خود در صف قرار دارند.

اعلام یکباره تعطیلی پروازها از اروپا و منطقه شنگن به آمریکا مسائل بسیاری را برای شهروندان آمریکایی که در حال حاضر در اروپا به سر می برند به وجود آورده است.

با این حال کسانی که با کشتی و قایق از اروپا راهی آمریکای می شوند شامل این محدودیت ها و ممنوعیت ها نمی شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کرونا ، فرار آمریکایی ها از اروپا؛ بلیط هواپیما 20 هزار دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، فرار آمریکایی ها از اروپا؛ بلیط هواپیما 20 هزار دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید