کسی قصد فروش بناهای تاریخی را ندارد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، کسی قصد فروش بناهای تاریخی را ندارد.

کسی قصد فروش بناهای تاریخی را ندارد

طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر فروش و حراج ابنیه تاریخی به وسیله صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی منتشر شده که به علت عدم اطلاع بعضی اصحاب رسانه نسبت به وظایف و کارکردهای این صندوق بوده است. این برداشت اشتباه با عنوان حراج میراث فرهنگی در یکی از روزنامه ها نیز منتشر شده است.

روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در اطلاعیه ای ضمن تکذیب خبر حراج میراث فرهنگی یادآور شد: صندوق احیا با رویکرد حفظ و احیا برای بازسازی و باززنده سازی ابنیه تاریخی و با تعریف کاربری متناسب با آن، این بناها را برای بازسازی و سرمایه گذاری با رعایت تمام ملاحظات، به منظور بهره برداری مدت تعیین به صورت قرارداد اجاره واگذار می نماید.

در این اطلاعیه آمد: این صندوق براساس وظایف قانونی خود نسبت به بازسازی و احیای ابنیه تاریخی که به علت گذشت زمان بسیاری از آنها دچار آسیب شده است اقدام و برای نسل حاضر و آینده حفظ و نگهداری می نماید. بدین منظور با مشارکت مردمی و سرمایه گذاری به وسیله بخش خصوصی این بناها با ضوابط و اصول میراثی و حفظ هویت تاریخی، بازسازی و با تعریف کاربری متناسب با شأن بنا، آماده بهره برداری عمومی می گردد و صد البته منطبق با مسیری که تا به امروز طی شده، نظارت های فنی نیز در مرحله بهره برداری به صورت مستمر انجام خواهد شد. لذا تا به امروز به هیچ وجه واگذاری دائم یا فروش این ابنیه مطرح نبوده، بلکه واگذاری برای بهره برداری این بناها بعد از باززنده سازی و بازسازی برای مدت تعیین بوده است.

صندوق احیا بناهای تاریخی درباره دغدغه های مطرح شده در خصوص ارگ راین نیز شرح داد: برای سرویس دهی و ارائه خدمات مناسب به گردشگران و بازدید کنندگان بخشی از ارگ مذکور که به وسیله سرمایه گذاری، احیا و بازسازی شده است، با حفظ ضوابط و اصول میراث فرهنگی به صورت موقت به وسیله مزایده عمومی به بهره بردار و سرمایه گذار اجاره داده می گردد.

منبع: همگردی

به "کسی قصد فروش بناهای تاریخی را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسی قصد فروش بناهای تاریخی را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید