آمریکا در پی مالیات گرفتن از ارزهای دیجیتالی؟

به گزارش مدرسه مالک اشتر، وزیر خزانه داری آمریکا شخصا در حال لابی با قانون گذاران در رابطه با وضع قانون مالیاتی رمزارزها است.

آمریکا در پی مالیات گرفتن از ارزهای دیجیتالی؟

به گزارش مدرسه مالک اشتر به نقل از ایسنا، در حالی که دولت بایدن در کوشش است تا منابع اقتصادی لازم برای لایحه حمایتی بزرگ یک تریلیون دلاری را تامین کند، توجه ژانت یلن- وزیر خزانه داری- به سمت گرفتن اقتصادیات از بازار رمزارز ها جلب شده است که طبق آخرین برآوردها، حجم جهانی آن اکنون به حدود 1700 میلیارد دلار رسیده است. یلن در روز های اخیر شخصا در حال رایزنی با سناتور ها و نمایندگان کنگره بوده است تا آن ها راب هتصویب لایحه اقتصادیاتی مجاب کند. طبق گزارشات، دولت بایدن می خواهد حدود 28 میلیارد دلار عایدی اقتصادیاتی از این بازار داشته باشد.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، با اشاره به ضرورت آنالیز طرح اخذ اقتصادیات از رمزارز ها در سنا و کنگره گفته است این کار در رسیدن به تعادل در نظام اقتصادیاتی مفید خواهد بود. اندرو بیتس در عین حال اضافه نمود که کاخ سفید نگرانی بعضی قانون گذاران در مورد اعطای معافیت های اقتصادیاتی به بعضی فعالان حوزه رمزارز ها را درک می نماید.

از سوی دیگر یک سناتور ارشد جمهوری خواه گفته است از شفافیت بیشتر در لایحه رمزارز ها در سنا حمایت می نماید. راب پورتمان، با بیان اینکه حوزه رمزارز ها حوزه نوی است، اضافه نمود: باید نگرانی های استخراج کنندگان، معامله گران، سرمایه گذاران، واسطه ها، توسعه دهندگان زیرساخت های معاملاتی و فعالان نرم افزار ها را بشنویم.

کمیته مشترک اقتصادیاتی آمریکا هشدار داده است لایحه اقتصادیاتی نو دولت می تواند پنج میلیارد دلار به عایدی اقتصادیاتی این کشور خسارت بزند. هنوز تعیین نیست چه زمانی مجلس سنا در مورد این لایحه رای گیری خواهد نمود، اما احتمالا چاک شومر- رهبر اکثریت دموکرات ها در سنا- تا سرانجام هفته دیگر از نسخه اولیه طرح رونمایی کند. با وجود در اختیار داشتن اکثریت مجلس نمایندگان و سنا به وسیله دموکرات ها، انتظار نمی رود لایحه نهایی زودتر از فصل پاییز برای تصویب به کنگره فرستاده گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "آمریکا در پی مالیات گرفتن از ارزهای دیجیتالی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در پی مالیات گرفتن از ارزهای دیجیتالی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید