اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سرو لار باشت

به گزارش مدرسه مالک اشتر، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سرو لار باشت صورت گرفت.

اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سرو لار باشت

مجید صفایی اظهار کرد: با این اعتبار حصارکشی و مشخص حریم محوطه این درخت برای بقا و حفظ در برابر رویدادهای طبیعی مانند باد و ریزش کوه با توجه به بالا رفتن سن آن و عوامل تخریب انسانی در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: اثر طبیعی درخت سرو لار یکی از 13 اثر طبیعی استان بوده که در لیست آثار ملی کشور ثبت شده است.

صفایی اضافه کرد: سالیانه تعداد زیادی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در فصل بهار و زمستان از این منطقه بازدید می نمایند و به همین علت این منطقه یکی از قطب های مهم توریستی استان محسوب می گردد.

او اضافه کرد: منطقه توریست پذیر لار شهرستان باشت قابلیت خوبی برای ایجاد بومگردی عشایری دارد و هرگونه سرمایه گذاری در زمینهه بوم گردی عشایری در منطقه لار از سوی این اداره کل حمایت می گردد.

درخت سرو لار در روستای لار در 40 کیلومتری جنوب غربی شهرستان باشت از توابع کهگیلویه و بویراحمد در مجاورت امامزاده سید محمدباقر (ع) فرزند سید عیسی (ع) واقع شده است.

منبع: همگردی

به "اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سرو لار باشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سرو لار باشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید