از فرانسه چی بخریم؟

به گزارش مدرسه مالک اشتر، سوغات کشورهای خارجی

خرید سوغاتی معمولا بخش جدایی ناپذیر سفرهای تفریحی است و گردشگران غالبا وقت زیادی را صرف این کار می نمایند. جدای از نفس هدیه که سنت زیبایی است، سوغاتی در واقع بیانگر حال و هوا، فرهنگ و شکل و شمایل آن کشور نزد دیگران است. پس چه خوب است کالایی را که در هر کشور غالبا به عنوان سوغات به دیگران هدیه می گردد، بشناسید. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مطلب رسم سوغاتی آوردن از فرانسه را برای تان شرح دهیم.

از فرانسه چی بخریم؟

سوغات فرانسه

برای خرید سوغاتی های اصیل در کشور فرانسه، به پاریس معروف ترین شهر این کشور رفته و سراغ خیابان شانزه لیزه را بگیرید. عمده سوغاتی های پاریس عطر و ادکلن، شیرینی ماکرون، مجسمه اماکن دیدنی و عروسک های دیزنی است که در موردشان شرح خواهیم داد.

  • عطر و ادکلنیکی از سوغاتی های معروفی که می توان از فرانسه تهیه کرد، عطر و ادکلن هایی با بهترین رایحه هاست. فرانسه در این زمینه و بعلاوه مد و فشن معروفیت بسیاری دارد. در کشور فرانسه می توانید عطرهایی با بهترین برندهای دنیا ببینید و بعنوان یک سوغاتی مجذوب نماینده و لوکس برای اقوام خود ببرید. برند شانل Chanel؛ کریستین دیور Christian Dior؛ کارتیرCartier ؛ گرلینGuerlain ، گیونچیGivenchy، بالنسیاگا Balenciaga ،لانکوم پاریس Lancome Paris، هرمس Hermes ، کاچارل Cacharel و لاکوست Lacoste از معروف ترین برندهای فرانسه در فراوری عطر و ادکلن است.
  • شیرینی ماکارونیکی دیگر از سوغات های معروف فرانسه، شیرینی سنتی ماکارون است و به ماکرون پاریسی معروفیت دارد. این شیرینی بسیار خوش طعم و زیباست و با یک بار چشیدن طعم آن، هوادار آن خواهید شد. ماکارون ها در پاریس مدل های مختلفی داشته و در هر شهر آن را یک جور طبخ می نمایند. مثلا در شهر آفیس از عسل، میوه و بادام درست می شود. شهر مونت موریلون مشهورترین ماکرون فرانسه را دارد و قدمتش به چندین دهه قبل بازمی شود. بعلاوه دیگر شهرهای فرانسه هر کدام داستانی درباره تهیه این نوع شیرینی دارند. شما می توانید در سفر به پاریس از فروشگاهی مانند لادیورو یا قنادی فووچو سری بزنید و بهترین ماکرون را تهیه کنید، در مک دونالد هم این شیرینی را همراه مک کافی در اختیار مشتریان قرار می دهند. ماکرون در طعم های مختلف درست می شود که یک نوع آن ماکارون چای است و در تهیه آن از اسانس چای استفاده می نمایند. بعلاوه طعم خامه وسط آن هم با اسانس های مختلف وجود دارد.
  • عروسک دیزنی لندیکی دیگر از جاذبه های زیبای پاریس دیزنی لند است که برای بچه ها و حتی بزرگترها بسیار مجذوب نماینده خواهد بود و به نوعی نوستالژی است. حال اگر قصد دارید برای بچه ها خانواده، سوغاتی تهیه کنید مطمئنا خرید شخصیت های کارتونی دیزنی انتخاب مناسبی است، بچه ها آن ها را بسیار دوست خواهند داشت. برای تهیه این عروسک ها می توانید به فروشگاه های خیابان شانزلیزه رفته و یا در خود پارک دیزنی آن ها را خریداری نمایید.

مراکز خرید پاریس

  • شانزلیزهخیابان شانزلیزه در پاریس علاه بر زیبایی بسیار، فروشگاه ها و مراکز خرید بسیاری در دل خود جای داده است که انواع مختلف سوغاتی های شهر پاریس را می تواند در آنجا دید و حق انتخاب برای خرید بسیار است. بعنوان مثال می توانید پوشاک مورد نظر را از فروشگاه هایی چون سیلو و H&M تهیه کنید. برای خرید لوازم ورزشی، فروشگاه های آدیداس و برای تهیه لوازم آرایش، عطر و ادکلن فروشگاه های سفورا انتخاب های خوبی هستند.
  • مراکز خرید خیابان مونتاین پاریساین خیابان جنب شانزلیزه قرار گرفته و معروف ترین سالن های مد دنیا مانند دیور، ولنتینو، نینا ریچی، شنل و … در آن قرار دارند.
  • مر کز خرید ژوف روآ پاریس

    یکی از دیدنی ترین پاساژهای فرانسه که یک راهروی پوشیده با سقف شیشه ای می باشد.

  • مرکز خرید لاکاروسل دلوور پاریساین مرکز خرید در زیر هرم موزه لوور واقع شده که شیشه ای است و می توان در آنجا انواع برندهای معروف دنیا را مشاهده کرد.
  • بازار سنت کوینیکی از قدیمی ترین بازارهای پاریس است که انواع لوازم آنتیک و عتیقه را می توان در آن پیدا کرد.
  • خیابان فبورگ سن انوره پاریساین خیابان از مشهورترین مراکز خرید دنیاست و یکی از مراکز مد پاریس می باشد. انواع پوشاک با برند های مختلف در آنجا گرد هم آمده اند.
منبع: الی گشت

به "از فرانسه چی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فرانسه چی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید