مراکز خرید بزرگ با امکانات باورنکردنی؛ از استخر تا پیست اسکی

به گزارش مدرسه مالک اشتر، امروزه مراکز خرید فقط مکان هایی برای خرید کردن نیستند. بلکه نسخه هایی جدید و مدرن پارکها هستند که مردم در آن ها گردش می نمایند و پرسه می زنند و خوش می گذرانند و هر چیزی که احتیاج داشته باشند در مراکز خرید پیدا می نمایند. به همین دلیل دولت ها وقت و انرژی زیادی برای ساخت و توسعه ساختمان های بزرگ تجاری صرف می نمایند. برخی از این مراکز آن چنان بزرگ هستند که یک روز کامل وقت برای بازدید از آن ها ضروری است.

مراکز خرید بزرگ با امکانات باورنکردنی؛ از استخر تا پیست اسکی

مراکز خرید بزرگ، خرید را یک مرحله ای می نمایند. مساحت وسیع منطقه دربرگیرنده فعالیت های فراوری درآمد مانند خرده فروشی،ناهارخوری و سرگرمی می باشد. رونق ساخت وساز در آسیا، (که زمین در آن ارزان و هزینه های کار پایین است)منجر به ساخت بزرگ ترین مراکز خرید در آن است، تنها 2 مورد از مراکز خرید لیست زیر خارج از آسیا است.

10. سیام پاراگون(299،148 متر مربع)

سیام پاراگون در بانکوک یکی از بزرگ ترین مراکز خرید تایلند است. در نزدیکی آن فقط مرکز خرید CentralWorld بزرگ تر است. این مرکز خرید شامل مجموعه بزرگ فروشگاه ها، رستوران ها، سالن های تئاتر، آکواریوم اقیانوس سیام، گالری هنر تایلندی و سالن کنسرت اپرا است. هم چنین دارای سالن بولینگ و مرکز کارائوکه (خانه موسیقی) است.

9. برجایا میدان تایمز(319،586 متر مربع)

برجایا برجی که در کوالالامپور ساخته شده است. این برج دوقلو شامل یک مرکز خرید و دو هتل پنج ستاره است. مساحت این مکان 7000مترمربع است که به خاطر زیر بنای عظیمش پنجمین ساختمان بزرگ جهان محسوب می گردد. مرکز خرید شامل بیش از 1000 خرده فروش، 65 غذاخوری و سرگرمی های مختلفی مانند بزرگ ترین پارک سرپوشیده آسیا جهانی کیهانی است و اولین سینمای دو بعدی و سه بعدی IMAX مالزی که در طبقه دهم این مرکز خرید واقع شده است.

8.جواهیر استانبول (322،373 متر مربع)

جواهیر (Cevahir) در قسمت اروپایی استانبول ترکیه است. مرکز سرگرمی تجاری جواهیر در سال 2005 تأسیس شده است که بزرگترین مرکز خرید اروپا به حساب می آید. جواهیر شامل 343 مغازه، 34 فست فود و 14 رستوران منحصر به فرد است. وجود سالنی بزرگ برای رویداد ها، 12 سینما، سالن بولینگ و ترن های هوایی از امکانات دیگر این مرکز خرید است.

7. اس ام مگامال(334،450 متر مربع)

مرکز تجاری اس ام مگامال (SM Megamall) در سال 1991 در مترومانیل، به عنوان یکی از مراکز خرید بزرگ فیلیپین افتتاح شد. این بازار روزانه 800 هزار نفر بازدید نماینده دارد و حدبیشتر ظرفیت آن 4میلیون نفر است. بازار از دو ساختمان اصلی تشکیل شده است، ساختمان A که سینما ها، سالن بولینگ، اغذیه فروشی ها و اسباب بازی فروشی ها را در خود جای داده و ساختمان B خرده فروشی ها را شامل شده است. یک پل هوایی این دو ساختمان را به یکدیگر متصل نموده است. مگامال در حال حاضر در دست گسترش و تعمیرات است. هنگامی که این پروژه به انتها برسد این ساختمان بزرگ ترین مرکز خرید فیلیپین خواهد شد.

6. مرکز خرید وست ادمونتون (350،244 متر مربع)

مرکز خرید وست ادمونتون در آلبرتا کانادا واقع شده که بزرگ ترین مرکز خرید در بین سالهای 1981 تا 2004 بوده و در حال حاضر بزگ ترین مرکز تجاری آمریکا است. علاوه بر وجود 800 فروشگاه و سرویس های خدماتی، بازار دارای بزرگ ترین پارک سرپوشیده تفریحی در جهانُ بزرگ ترین پارک آبی در جهان و قصر یخی است. جاذبه های دیگر این مرکز عبارتند از: 18 زمین گلف کوچک، یک سالن سینما و یک سالن بولینگ.

5. دبی مال (350،244 متر مربع)

دبی مال بخشی از مجموعه برج خلیفه، بلندترین سازه دست بشر است. مساحت این مال بیش از 12 میلیون فوت (معادل بیش از 50 زمین فوتبال) است. بازار دبی بزرگترین مرکز خرید در جهان بر اساس مساحت است اما تقریبا هم اندازه بازار وست ادمونتون است.این مرکز تجاری شامل بیش از 1200 مغازه، از جمله بز رگ ترین فروشگاه آبنبات و میدان بازی یخی جهان را دارد. مرکز بازی های سگا (SEGA)، هتل لوکس 5 ستاره، 22 سینما به علاوه 120 رستوران و کافه از دیگر امکانات این مکان است. هم چنین این بازار دارای یکی از آکواریوم های بزرگ جهان است.

4. مرکز تجاری اس ام آسیا(390،192 متر مربع)

اس ام مال درمترومانیل فیلیپین در سال 2006 ساخته شد که شامل 4 ساختمان است که توسط گردشگاه ها به یکدیگر متصل شده اند. 20 تراموا در اطراف زمین این مرکز وجود دارد. یکی از اصلی ترین جاذبه های اس ام مال وجود تئاتر ایمکس(IMAX)ُ، یکی از صفحه نمایش های بزرگ و سه بعدی جهان است. این مرکز هم چنین دارای زمین یخ هاکی هم اندازه زمین المپیک است.

3. سنترال ورد (429،212 متر مربع)

بازار مرکز جهان که در سال 1990 افتتاح شد، بزرگ ترین مرکز خرید در تایلند است. این مرکز خرید، برعکس سیام پاراگون که خود را در رده های بالا قرار داده است، سطح متوسطی دارد. در 19ام ماه می امسال این بازار توسط مخالفان دولت به آتش کشیده شد. پس از مدت ها این ساختمان 80 درصد از خرده فروشی های خود را برای کسب وکار بازگشایی کرد.

2. بازار فروش طلا (557،418 متر مربع)

بازار های خرید و فروش طلا در چین، 1.5 برابر بازار آمریکا و از سال 2004 تا 2005 بزرگ ترین مرکز خرید بود. خرید روزانه این بازار، 50 هزار خرید در روز تخمین زده شده است. اما در سال 2004 این میزان، 20 خرید در ساعت بوده است. یکی از مسائل این است که قیمت بیشتر اجناس فروخته شده به مراتب بیش تر خرید معمولی چینی ها است. مشکل دیگر دسترسی نداشتن خارجیان به مراکز فروش طلا است، که خارج از محدوده شهری پکن واقع شده است.

1. بازار بزرگ جنوب چین (600،153 متر مربع) (New South China Mall)

بازار جدید چین که در دونگوان (Dongguan) واقع شده، بزرگ ترین مرکز خرید جهان است که در منطقه گوس لیزابل است. این بازار 7 ویژگی شهر های مختلف جهان را داراست. هم چنین دارای رولر اسکیت های سرباز و سرپوشیده است. از سال 2005 که بازار افتتاح شده، فضای خرده فروشی ها خالی باقی مانده است. 99 درصد فروشگاه ها خالی است. مناطق اشغال شده هم در نزدیکی در ورودی بازار است که فست فود های زنجیره ای غربی آن ها را اشغال نموده اند. نام مستعار این بازار را مرکز خرید اشباح نام گذاری نموده اند. منبع: Touropia

منبع: کجارو

به "مراکز خرید بزرگ با امکانات باورنکردنی؛ از استخر تا پیست اسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز خرید بزرگ با امکانات باورنکردنی؛ از استخر تا پیست اسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید