اولین اوراق گام به ارزش 1000 میلیارد منتشر شد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، تهران (پانا) - اولین اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) با مبلغ هزار میلیارد تومان با سررسید شش ماهه برای شرکت ایران خودرو منتشر شد.

اولین اوراق گام به ارزش 1000 میلیارد منتشر شد

بانک مرکزی بیان کرد که به منظور برطرف موانع پولی رونق فراوری، راهنمایی منابع مالی به فعالیت های مولد مالی و تأمین سرمایه درگردش سالم و پایدار برای واحدهای فراوریی، نسبت به طراحی گواهی اعتبار مولد (گام) اقدام و دستورالعمل مربوطه را بعد از تصویب شورای پول و اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ نموده است.

در ادامه بر اساس هماهنگی ایجاد شده با بانک های عامل و بازار سرمایه، اولین اوراق یاد شده به مبلغ هزار میلیارد تومان با سررسید شش ماهه برای شرکت ایران خودرو به عنوان بنگاه متعهد از سوی بانک صادرات ایران در تاریخ 8 بهمن امسال منتشر شد.

پیش از این، همتی ضمن بازدید از مجموعه ایران خودرو اعلام نموده بود که نظام بانکی کشور برای حمایت از صنعت خودروسازی داخل، تامین مالی به میزان 10 هزار میلیارد تومان از طریق اوراق گام و 5000 میلیارد تومان از طریق منابع بانک ها برای دو خودروساز اصلی کشور در نظر گرفته است.

در این بین ضروری است بدانید که گواهی اعتبار مولد (گام) طرحی است که با هدف ابزارسازی برای تأمین اعتبار واحدهای فراوریی در قالب زنجیره تأمین ایجاد شده است و به عنوان ابزاری بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه در کنار سایر ابزارهای موجود تسهیلات جدیدی را برای تامین اعتبار بنگاه ها و رونق فراوری فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اولین اوراق گام به ارزش 1000 میلیارد منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اوراق گام به ارزش 1000 میلیارد منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید