برگزاری مرحله پایانی آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی

به گزارش مدرسه مالک اشتر، خبرگزاری خبرنگاران- آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی کشور به میزبانی استان مازندران بعنوان یکی از قطب های کشوری این المپیادها برگزارشد .

برگزاری مرحله پایانی آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی

به گزارش خبرنگارمدرسه مالک اشتردفترمازندران درساری، دانش آموزانی که در مرحله دوم المپیادهای علمی علمی کشور پذیرفته شدند در دوره های تابستانی شرکت کرده و پس از خاتمه دوره آموزشی با پشت سرگذاشتن یک آزمون صاحب مدالهای رنگارنگ طلا، نقره و برنز خواهند شد.

آزمون برخی از رشته های این المپیادها، به صورت متمرکز به مدت یک هفته در برگزاری می شود ولی در برخی از رشته ها به صورت قطبی و در استانهای مختلف آزمون به عمل می آید.

استان مازندران امسال میزبان دانش آموزان المپیادی استانهای سمنان، گلستان و مازندران در مجموع به تعداد 20 دانش آموزاست که 13 نفر مازندرانی و 4 نفر از آنان اهل گلستان و 3 نفر هم سمنانی هستند.

رشته های المپیاد ادبی، ریاضی، زیست شناسی، نجوم و اخترفیزیک، شیمی، فیزیک وکامپیوتر دارای سهمیه کنکور می باشند و همین رشته ها به غیر از المپیاد ادبی، مرحله جهانی هم دارند که صاحبان مدال طلا به عضویت تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی در خواهند آمد.

5 رشته علوم زمین، جغرافیا، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی و سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی از رشته هایی هستند که امتیاز کنکور ندارند و آزمون آنها به صورت غیرمتمرکز و در10 استان کشور در حال برگزاری است.

این آزمون صبح امروز شنبه 27 شهریوردر مرکز سمپاد فرزانگان ناحیه 1 ساری آغاز شده و تا عصر ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است که از استان مازندران 976 دانش آموز در مرحله اول و 23 دانش آموز در مرحله دوم این المپیادها پذیرفته شدند و از این میان 10 دانش آموز مازندرانی در تهران به صورت متمرکز آزمون خواهند داد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "برگزاری مرحله پایانی آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مرحله پایانی آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید