تست کرونا باید ارزان باشد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، تهران (پانا) - رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می گوید برای شکل گیری اقدامات موثر در زمینه پیشگیری و درمان و قطع زنجیره کرونا تمام دستگاه های موثرباید در قالب کار قرارگاهی و24ساعته کنار هم جمع نمایند.

تست کرونا باید ارزان باشد

مصطفی قانعی در رادیو تبادل نظر گفت: ایران از نظر تعداد تست کرونای اجرا شده در جهان در رتبه 114 قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: ما بیماران را در اولین مراحل بیماری - روز آغاز بیماری - تشخیص نمی دهیم.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: فرآیند تست گیری باید بسیار سریع و آسان و قابل دسترس باشد.

قانعی با اشاره به خرید تست سریع کرونا از کشور کره جنوبی، شرح داد: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان آمادگی دارند تا کیت های تست سریع کرونا را با نصف قیمت به دولت بفروشند.

وی با بیان اینکه بعضی از مبتلایان کرونا به راحتی در کوچه و خیابان تردد می نمایند، مطرح کرد: کره جنوبی با رصد و مکان یابی افراد دارای کرونا، جریمه های سنگینی را برای شهروندان کشور خودش معین می نماید.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: حدود 30 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا، علامت یا عوارض خاصی را نشان می دهند.

وی با بیان اینکه محدودیت های مختلف نمی توانند به طور مستمر اجرا شوند، مطرح کرد: محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا باید به طور هوشمند اعمال و اجرا شوند.

مصطفی قانعی اضافه نمود: اعمال محدودیت های غیر هوشمند تبعات مالی متعددی برای کشورها به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در خط مقدم شناسایی هوشمند افراد مبتلا به کرونا قرار بگیرد، مطرح کرد: ستاد اصلی کرونا نباید با مرکزیت وزارت بهداشت تأسیس می شد، چرا که این وزارت خانه نمی تواند مجری تمام بخش های مرتبط با کرونا باشد.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه نمود: وزارت بهداشت به دستگاه های مختلف سیطره ندارد و بر همین اساس فقط می تواند پیشنهادهای خودش را اعلام کند.

وی ادامه داد: برای شکل گیری اقدامات مؤثر در زمینه پیشگیری و درمان و قطع زنجیره کرونا تمام دستگاه های مؤثر کشور باید در قالب کار قرارگاهی و 24 ساعته کنار یکدیگر جمع شوند.

مصطفی قانعی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه روزنه گفت: اگر تعداد کیت های تشخیصی کرونا در کشور افزایش پیدا کند، بخشی از مسائل مرتبط با شیوع هرچه بیشتر رفع می شوند.

وی افزود: متأسفانه ما روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا به دلیل وجود تحریم ها به کیت تست کرونا و ماسک دسترسی نداشتیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تست کرونا باید ارزان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست کرونا باید ارزان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید