حدود قیمت مسکن در منطقه پرتقاضای شرق تهران

به گزارش مدرسه مالک اشتر، میانگین قیمت مسکن در منطقه پرتقاضای شرق مرکز در معاملات نیمه سال جاری به 45 میلیون و 500 هزار تومان رسید اما آنالیز قیمت فایل های موجود بازار مسکن نشان می دهد در بعضی منطقه ها قیمت واحدهای فروشی تا دو برابر این اندازه نیز پیشنهاد شده است.

حدود قیمت مسکن در منطقه پرتقاضای شرق تهران

به گزارش دنیای اقتصاد، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در فایل های موجود واقع در محدوده تهرانپارس غربی که در زمره منطقه ها پرتقاضا با قیمت بالاتر از سایر محله های منطقه چهار است، در حال حاضر حول و حوش 50 تا 60 میلیون تومان بوده و در خصوص آپارتمان های نوساز و کلید نخورده در بعضی معابر خاص، قیمت های بالاتر از این نیز اعلام شده است.

البته محله هایی با قیمت بالاتر از تهرانپارس نیز در منطقه چهار واقع شده است که از آن جمله می توان به شمس آباد اشاره نمود. آنالیز فایل های موجود نشان می دهد قیمت آپارتمان های نوساز در محله شمس آباد در مقایسه با تهرانپارس بین 5 تا 15 درصد بیشتر است.

اما آنچه سبب می گردد میانگین قیمت در منطقه چهار نزدیک به میانگین قیمت در معاملات کل شهر تهران باشد، وجود محله های قیمت مناسب در این محله نظیر حکیمیه، بلوار پروین و مجیدیه است. به عنوان مثال میانگین قیمت در فایل های فروشی واقع در حکیمیه در حال حاضر حول و حوش 43 میلیون تومان است، به این معنا که قیمت های بیشتر از این میزان برای واحدهای کم سن و قیمت های کمتر از این میزان برای واحدهای میانسال و کهنه ساز وجود دارد. با این وصف منطقه چهار به عنوان یکی از منطقه های که با توجه به جای دادن محله های میانه رو به پایین و میانه رو به بالا در خود، می تواند به انواع تقاضای مسکن حاضر در بازار پاسخ دهد، از سوی جست وجوگران ملک قابل ارزیابی است.

منبع: فرارو

به "حدود قیمت مسکن در منطقه پرتقاضای شرق تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود قیمت مسکن در منطقه پرتقاضای شرق تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید