خبرنگاران مطالبات 30 درصد زعفران کاران خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، مشهد- خبرنگاران- مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: مطالبات 30 درصد زعفران کارانی که در طرح خرید حمایتی زعفران در استان محصول خود را به دولت تحویل داده اند به طور کامل پرداخت شد.

خبرنگاران مطالبات 30 درصد زعفران کاران خراسان رضوی پرداخت شد

ایرج ناصری مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار مدرسه مالک اشتر افزود: با تخصیص و پرداخت حدود 300 میلیارد ریال در این خصوص با تعداد دو هزار و 939 نفر از زعفران کارانی که کمتر از دو و نیم کیلوگرم محصول زعفران خود را تحویل داده بودند به صورت کامل تصفیه حساب شد.

وی با بیان این که در مجموع 9 هزار و 504 نفر از کشاورزان خراسان رضوی محصول فراوریی خود را در قالب اجرای طرح خرید حمایتی زعفران تحویل مراکز خرید داده بودند، گفت: کوشش می کنیم تا با تداوم پیگیری ها و با تخصیص مبالغ بیشتر مطالبات سایر کشاورزان در این حوزه را طی هفته های آینده پرداخت کنیم.

او افزود: با توجه به بحران اخیر ایجاد شده در کشور بر اثر شیوع بیماری کرونا و مسائل بودجه ای موجود در کشور توجه به پرداخت مطالبات زعفران کاران و پیگیری این امر از سوی سازمان تعاون روستایی کشور قابل قدردانی است.

ظرف کمتر از دو ماه مدت اجرای ابلاغ دولت مبنی بر خرید حمایتی زعفران، یعنی طی روزهای هشت آبان تا 30 آذر ماه گذشته 68 تن و 825 کیلوگرم محصول زعفران فراوریی کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شد.

18 مرکز خرید حمایتی زعفران سال جاری در سطح 17 شهرستان زعفران خیز خراسان رضوی فعال شدند تا محصول کشاورزان این استان به طور حمایتی خریداری گردد.

خرید حمایتی زعفران در قالب چهار نوع محصول شامل زعفران نگین، شبه نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی سطح بندی شده است. بر این اساس سال جاری هر کیلوگرم نگین زعفران به قیمت 105 میلیون ریال، شبه نگین 95 میلیون ریال، پوشال درجه یک 90 میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت 82 میلیون ریال از کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شد.

90 هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی سال جاری به کشت زعفران اختصاص یافته بود و حجم محصول برداشت شده از این سطح معادل 320 تن اعلام شده است.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی 87 هزار و 750 هکتار و حجم محصول برداشت شده از آن 298 تن بود.

129 هزار بهره بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه فراوری زعفران فعالیت می نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مطالبات 30 درصد زعفران کاران خراسان رضوی پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مطالبات 30 درصد زعفران کاران خراسان رضوی پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید