خط و نشان کاخ سفید برای تولیدکنندگان نفت

به گزارش مدرسه مالک اشتر، کاخ سفید در پی عبور قیمت های نفت از مرز 90 دلار در هر بشکه، خاطرنشان کرد هیچ تولیدکننده نفتی در سراسر دنیا در هنگام رشد تقاضا، نباید از عرضه سر باز بزند و دولت آمریکا همه گزینه ها را برای مقابله با قیمت های بالای نفت و بنزین در اختیار دارد و می تواند از هر ابزار قانونی و رگولاتور موجود استفاده کند.

خط و نشان کاخ سفید برای تولیدکنندگان نفت

به گزارش ایسنا، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اظهار کرد: هیچ کس نباید عرضه را به بهای آسیب تماشا مصرف کننده آمریکایی محدود کند؛ به خصوص که فرایند احیا از پاندمی ادامه دارد و فراوریکنندگان نفت سراسر دنیا ظرفیت فراوری در سطوحی را دارند که با تقاضا برابری می نماید و قیمت های بالا را کاهش می دهد. این پیامی است که ما همچنان ارسال می کنیم.

ساکی اضافه کرد: دولت بایدن مذاکراتی با کشور های فراوریکننده نفت درباره افزایش فراوری پیشنهادی داشته است و همزمان با کشور های مصرف کننده نفت درباره آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک مصاحبه می نماید.

آمریکا نوامبر گذشته گفت که در اقدامی هماهنگ با کشور های مصرف کننده 50 میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک آزاد می گردد و عرضه این نفت در ژانویه شروع خواهد شد. کاخ سفید در کوشش است نگرانی های شهفرایندان آمریکایی درباره هزینه های بالای سوخت و تورم همزمان با خروج از پاندمی را رفع کند.

پس از اصلاح قیمت نفت که در پی وحشت بازار از تاثیر شیوع واریانت اُمیکرون رخ داد، قیمت ها دوباره فرایند صعودی را ازسرگرفتند و از ابتدای سال میلادی جاری حدود 20 درصد رشد نموده اند. قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار از سال 2014 به 90 دلار در هر بشکه صعود کرد و قیمت بنزین آمریکا را گرانتر کرد.

طبق آمار انجمن خودروی آمریکا، روز چهارشنبه میانگین قیمت ملی هر گالن بنزین 3.469 دلار بود که بالاترین قیمت از سال 2014 و یک دلار در هر گالن بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: علاوه بر مذاکرات با فراوریکنندگان نفت و کشور های مصرف کننده نفت، آمریکا سرگرم آنالیز اختیارات حقوقی و رگولاتوری در دسترس برای تضمین حمایت از مصرف کنندگان است. این به معنای آن است که به هر گونه نشانه از دستکاری قیمت در بازار های فرآورده های نفتی یا بنزین واکنش نشان خواهد داد.

منبع: فرارو

به "خط و نشان کاخ سفید برای تولیدکنندگان نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان کاخ سفید برای تولیدکنندگان نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید