دارویی که احتمال مرگ مبتلایان شدید به کرونا را کاهش می دهد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، محققان در آنالیز خود دریافتند، یک دارو می تواند احتمال مرگ مبتلایان به کرونای شدید را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

دارویی که احتمال مرگ مبتلایان شدید به کرونا را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت مدرسه مالک اشتر به نقل از دیلی میل، مطالعات اجرا شده نشان می دهد، بارسیتینیب، داروی آرتریت خطر مرگ بیماران مبتلا به کووید شدید را تا یک پنجم کاهش می دهد.

آنالیز ها نشان می دهد این آنتی بادی مونوکلونال که در فراوری داروهای ضدالتهابی کاربرد دارد، خطر مرگ و بعلاوه مدت زمان بستری شدن در بیمارستان را در بعضی از بیماران مبتلا به کووید-19 شدید کاهش می دهد.

کارشناسان پیش از نیز نیز استفاده از داروی بارسیتینیب را به عنوان جایگزین مسدودکننده های اینترلوکین-6 (IL-6) در ترکیب با کورتیکواستروئیدها برای درمان بیماران بدحال کووید-19 توصیه کردند. به گفته آنها استفاده از این دارو همراه با کورتیکواستروئیدها درمبتلایان به نوع شدید کووید-19 منجر به افزایش احتمال طول عمر آنان و کاهش احتیاج به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می گردد.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد این درمان را روی 8 هزار بیمار انگلیسی آزمایش کردند و تعیین شد داروی بارسیتینیب خطر مرگ بیماران مبتلا به کرونای شدید را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد.

باریسیتینیب برای اولین بار پنج سال پیش برای درمان آرتریت روماتوئید تایید شد، وضعیتی که در آن سیستم ایمنی ضعیف عمل می نماید و به مفاصل حمله می نماید و منجر به التهاب در نواحی آسیب دیده می گردد و این دارو درد و تورم آن را کاهش می دهد.

دانشمندان بر این باورند که این فرآیند به بیماران کووید نیز یاری می نماید، زیرا التهاب ناشی از این بیماری می تواند به اندام ها آسیب برساند و خطر مرگ را افزایش دهد.

سر مارتین لندری، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه آکسفورد گفت که نتایج امروز گام بزرگی در تایید این دارو برای استفاده در انگلیس بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دارویی که احتمال مرگ مبتلایان شدید به کرونا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی که احتمال مرگ مبتلایان شدید به کرونا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید