رستوران و بازارگردی در خلیج آبی موریس

به گزارش مدرسه مالک اشتر، آشنایی با بازار و غذاهای خلیج آبی

شما در این بخش جنوبی موریس می توانید روح واقعی جزیره موریس را مشاهده و در سواحل بین منطقه (Souillac) تا (Le Morne) از طبیعت بکر و دست نخورده لذت ببرید. از دیگر موارد قابل ذکر و دیدنی این منطقه می توان به شهر ماهیبورگ (Mahébourg)، منطقه طبیعی (Île aux Aigrettes) و کوهستان با ابهت شیر (Lion Mountain) اشاره نمود. با خبرنگاران همراه باشید و با بازارها و غذاهای موریس آشنا شوید:

رستوران و بازارگردی در خلیج آبی موریس

خرید و بازارگردی

خرید و بازارگردی در جزیره موریس یک تجربه جالب است. در این جزیره شما همراه با خرید کردن در تاریخ و زمان حرکت نموده و با تطور فرهنگی اتفاق افتاده در این جزیره در گذر زمان آشنا می شوید. وجود برندهای مشهور جهان ؛ مجسمه ها و طبل های آفریقایی، ساری ها و لباس های رنگارنگ هندی ، همه و همه نشان دهنده تنوع بسیار زیاد فرهنگی در جزیره موریس است. در بازارهای این جزیره شما می توانید از هنر سنتی و صنایع دستی موریس تا لوکس ترین برندهای روز جهان را پیدا نموده و تهیه کنید. در شهرک ها و مراکز اقامتی این جزیره ده ها پاساژ و مراکز خرید مختلف وجود دارد. در این جزیره بعلاوه تعدادی منطقه آزاد و معاف از مالیات نیز طراحی شده که در آن اجناس مختلف با قیمتی بسیار مناسب به فروش می رسند. بازار مهم دیگری که می توان به آن اشاره نمود، بازار سنتی و رنگارنگ جزیره است که در آن همه چیز یافت شده و البته شما در حین خرید از مغازه ها و دست فروشان این بازار نباید چانه زدن را فراموش کنید. این بازار، بازار ماهیبورگ (Market of Mahebourg) نام داشته و در هیچ منطقه ای در جزیره موریس شما با روح اصیل و فرهنگ سنتی جزیره مانند این بازار رو به رو نخواهید شد. در این بازار در کنار اجناس بین المللی، شما می توانید با تولیدات ویژه و منحصر به فرد جزیره نیز آشنا شده و در صورت احتیاج بخرید. در سراسر این بازار، رنگ بندی، ترکیبات بدیع و تنوع و تجربیات نو در انتظار شما خواهد بود . انواع میوه ها و سبزیجات استوایی که قطعا بسیاری از آن ها را برای نخستین بار در این محل خواهید دید؛ در کنار انواع ادویه جات و گیاهان دارویی و … به فروش می رسد. در بازار ماهیبورگ بعلاوه می توانید انواع پوشاک، هنرهای دستی، ماهی های تازه و یا ماهی های خام و پاک شده که در ادویه های مخصوص موریسی خوابانده شده و آماده طبخ هستند را بخرید.

غذاهای محلی

شما در جزیره موریس، حواس پنج گانه خود را به ضیافت میهمان می کنید؛ تماشا منظره ها زیبا، شنیدن صدای طبیعت و اقیانوس، لمس شن های ساحلی و آب زلال دریا و از همه مهمتر غذاهای خوش عطر و خوش طعمی که در این جزیره انتظار شما را خواهند کشید؛ بخش های مختلف این ضیافت را تشکیل می دهند. افراد خبره در خوراک شناسی، می توانند انواع طعم ها و غذاهای مختلف موجود در این محل را شناسائی نموده و از آن ها لذت ببریند. ترکیب غذاهای مختلف که ناشی از اختلاط فرهنگی و نژادی مردم این جزیره است، تنوع غذائی گسترده ای از انواع غذاهای هندی، اروپائی و به ویژه فرانسوی، آفریقایی ؛ چینی و … را به شما ارائه می دهد. پیشنهاد ما در این جزیره به شما، صبحانه محلی، ناهار هندی، عصرانه دریایی و شام چینی است. راستی نباید فراموش کنید بسیاری از غذاهای موریس پر ادویه هستند و اگر شما با این موضوع مشکل دارید، می توانید از سرآشپز رستوران خود درخواست کنید برای شما غذای کم ادویه تهیه کند.

منبع: الی گشت

به "رستوران و بازارگردی در خلیج آبی موریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران و بازارگردی در خلیج آبی موریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید