هفته ای یک میلیون و 800 دز واکسن کرونا وارد می گردد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، محمود واعظی، در پاسخ به پرسشی درباره فراوری واکسن و واردات آن از یک سو و کندبودن فرایند واکسیناسیون، اعلام کرد: زحماتی که کادر درمان و وزارت بهداشت را با یک اتفاق زیر سوال نبرید. همان گروهی که مداوا می نماید همان هم تزریق می نماید. یک برنامه ریزی خوبی انجام شد اما اتفاقی افتاد که از دست کادر درمان و دولت خارج بود.

هفته ای یک میلیون و 800 دز واکسن کرونا وارد می گردد

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: کشوری که قرارداد بسته بودیم تا واکسن به ما برساند از ما خواستند که دو سه هفته ای صادرات را متوقف نمایند تا واکسیناسیون خود را انجام دهند و ما هم چاره ای نداشتیم که بپذیریم چون می خواستیم که بقیه قرارداد ما انجام گردد.

واعظی اضافه کرد: اتفاقی که افتاد این بود که وقتی خبر رسید که مسئله ای برای دز دوم واکسن نداریم و افراد بیایند، وزارت بهداشت براساس زمان بندی سه هفته قبل آغاز به پیامک زدن کرد. وقتی که برای تعداد 150 نفر در یک مرکز پیامک می رود، کسانی که شنیده بودند یا دیده بودند که این مرکز تزریق انجام می دهد بدون نوبت و بدون دعوت می فرایند، این گرفتاری پیش می آورد.

وی یادآور شد: یک خبر خوب این است که از هفته آینده تقریباً 1 میلیون و 800 دز واکسن را به صورت هفتگی دریافت می کنیم که ممکن است به دو میلیون دز هم برسد و می توانیم به قوت همه گروه های سنی را واکسن بزنیم و این مشکل هم حل گردد.

ضرورت رعایت سقف افزایش 25 درصدی اجاره

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره شرایط مسکن و اجاره نشینی، گفت: در تهران حداکثر میزانی که مالکان می توانند به اجازه اضافه نمایند 25 درصد است، این معنایش چنین نیست که باید 25 درصد اضافه نمایند بلکه تا 25 درصد می توانند اضافه نمایند. در شهرهای عظیم و کلان شهرها تا 20 درصد و مابقی شهرها زیر 15 درصد. این ابلاغ شده است و قرار است که عملی گردد.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات امروز هیئت دولت اضافه کرد: امروز مصوبه ای داشتیم و دولت رئیس کل بانک مرکزی را تثبیت کرد. ما براساس اساسنامه بانک مرکزی عمل کردیم که می گوید در صورتی که رئیس کل بانک مرکزی به هر دلیلی کنار رود تا یک ماه قائم مقام وی اختیار اداره بانک مرکزی را دارد اما بعد از این مهلت باید رئیس کل بانک مرکزی معین گردد و به همین جهت این اقدام امروز در دولت انجام شد.

هرکس تأسف خود را یک جور نشان می دهد

واعظی درباره واژگونی اتوبوس مدرسه مالک اشتر محیط زیست و درگذشت دو تن از آنان، گفت: من به خانواده این دو عزیز تسلیت می گویم. همان روزی که این رخ داد با بخش های مختلف تماس گرفتم و هر آنچه که ما به اسم دولت لازم بود چه برای آن دو عزیز از دست رفته و چه برای سایر مدرسه مالک اشتر، همه امکانات را در ارومیه و تهران فراهم کردیم. حتی هواپیمای اختصاصی هم به آنجا فرستادیم.

وی اضافه کرد: این کاری بود که ما می توانستیم برای خانواده خودمان انجام دهیم و همان را برای این بیست و چند خبرنگار انجام دادیم. این یک اتفاقی بود که همه مصیبت زده شدیم و هیچکس نمی خواست که رخ دهد، از شخص رئیس جمهور تا مسئولان اجرایی کشور همه همدردی کردند و در مراسم شرکت کردند و به اسم نماینده دولت و شخص رییس جمهوری شرکت کردند. در نوشته هایمان عذرخواهی کردیم و آقای کلانتری هم هرکاری می توانست انجام داد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: هرکسی تأسف خود را یک جوری بیان می نماید یا با گفتار یا با رفتار خود. طوری عمل نکنیم که فکر کنیم کسی مطلبی گفته، او همدردی نموده و کس دیگری که دارد همدردی می نماید، همدردی ننموده است! من خودم چندبار با آقای کلانتری صحبت کردم و دیدم از کسان دیگر بیشتر ناراحت بود. ممکن است بعضی ناراحتی خود را به زبان بیاورند و بعضی درون خود بریزند!

واعظی یادآور شد: کلانتری همچون دیگر افراد دولت ناراحت و متاسف بود. ما نباید با حرفهایمان که اینجا باهم مطرح می کنیم و به گوش خانواده های آن عزیزان می رسد، نمک روی زخم خانواده و بازماندگان بریزیم.

واکنش دولت به اعتصاب کارگران نفت

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره واکنش دولت به اعتصاب کارگران صنعت نفت، توضیح داد: یک مسئله ای در قانون بودجه سال 1400 به وجود آمد که مجلس در یکی از بندها گفته بودند که پرداختی، از یک حدی - که در گذشته 21 برابر حداقل حقوق و دستمزد بوده است - را نوشته اند 15 برابر ناخالص حقوق و دستمزد. عزیزانی که در شرکت نفت و در یک منطقه بسیار سخت و طاقت فرسا کار می نمایند و مدیر هم نیستند بلکه کارگر و کارمند معمولی هستند وقتی که کار سخت و مهم برای کشور انجام می دهند حقشان این است که دریافتی بیشتری داشته باشند.

واعظی اضافه کرد: وزارت نفت می گوید که ما نمی توانیم که مثل سال های گذشته پرداخت کنیم. ضمن اینکه این افراد باید براساس افزایش حقوقی که داشته اند، دریافتی شان از سال گذشته هم بیشتر می شده. همه اینها باهم جمع شده اند و حقوق این افراد پایین آمده است. آقای روحانی وزیر نفت را مأمور کردند که با مجلس صحبت کند و بازنگری انجام گردد.

وی تاکید نمود: ما که نمی توانیم در دولت راجع به بخش خصوصی که به کارمندان و کارگرانش پرداخت می نماید بدون مشورت با آنان تصمیم بگیریم. ما از جیب دولت ابتدا می توانیم به کارمندان دولت پرداخت کنیم. ما نمی توانیم 10 تا 20 پیمانکاران نفتی که با کارگران خود مشکل دارند را در لحظه حل کنیم، الان باید آقای شریعتمداری جلسه بگذارد و نمایندگان پیمانکار، کارگر و دولت حاضر شوند و تصمیم گیری نمایند و اگر هم لازم شد ما در دولت یاری می کنیم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در مدرسه مالک اشتر بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "هفته ای یک میلیون و 800 دز واکسن کرونا وارد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته ای یک میلیون و 800 دز واکسن کرونا وارد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید