واکنش اردوغان به اظهارات بایدن درباره پوتین خبرنگاران

به گزارش مدرسه مالک اشتر، رئیس جمهور ترکیه، اظهارات توهین آمیز اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره رئیس جممهور روسیه را غیرقابل قبول دانست.

واکنش اردوغان به اظهارات بایدن درباره پوتین خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل مدرسه مالک اشتر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (آدینه) توضیح داد که اظهارات توهین آمیز اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، غیرقابل قبول است.

تنش ها میان دو کشور روسیه و ایالات متحده در روز های اخیر پس از مصاحبه جنجالی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و توهین وی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بسیار شدت گرفته است.

بایدن در مصاحبه روز سه شنبه هفته جاری خود با شبکه ای. بی. سی، گفت که فکر می نماید پوتین یک قاتل است و همچنین هشدار داد که رئیس جمهور روسیه در صورت اثبات مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، باید تاوان سنگینی بدهد.

اردوغان امروز (آدینه) ضمن غیرقابل قبول خواندن اظهارات بایدن، پاسخ پوتین به این توهین های بایدن را بسیار ظریف و برازنده توصیف کرد.

رئیس جمهور ترکیه پس از نماز آدینه در جمع مدرسه مالک اشتر این خصوص گفت: اظهارات آقای بایدن درباره پوتین در شأن یک رئیس جمهور نیست. آقای پوتین با یک پاسخ بسیار هوشمندانه و ظریف، آنچه را که لازم بود، انجام داد.

پوتین نیز روز گذشته (پنجشنبه) در مصاحبه با تلویزیون روسیه در پاسخ به این توهین های بایدن گفت که هرکس حرف بد بزند به خودش برمی گردد و وی را برای یک گفت وگوی زنده تلویزیونی به چالش طلبید که البته جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در یک کنفرانس خبری با رد دعوت پوتین از جو بایدن برای شرکت در گفت وگوی تلویزیونی زنده، این بهانه را عنوان نمود که رئیس جمهور آمریکا به شدت مشغول امور دیگر است و وقت ندارد.

تنش ها در روابط روسیه و آمریکا از سال ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعا های دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع نموده است.

اخیراً نیز شورای اطلاعات ملی آمریکا بدون ارائه سند و مدرکی، گزارشی را منتشر کرد و در آن ایران، روسیه و چین را به کوشش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا متهم کرد.

اتهام زنی آمریکا در حالی مکرراً مطرح می گردد که مقام های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین بار ها هرگونه مداخله در امور داخلی کشور های دیگر را رد نموده و این اتهامات را بی اساس توصیف نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکنش اردوغان به اظهارات بایدن درباره پوتین خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اردوغان به اظهارات بایدن درباره پوتین خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید