ایده های مجذوب کننده برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

به گزارش مدرسه مالک اشتر، طراحی داخلی فروشگاه لباس در حقیقت می تواند شامل مولفه های بسیار مختلف و کوچک و بزرگ زیادی گردد که ضروری است در خصوص آن به خوبی آنالیز و بازبینی انجام گردد. این موضوع می تواند از نحوه رنگ آمیزی دیوارها گرفته تا دکوراسیون و لوازمی که برای تزئین استفاده می کنید را شامل گردد. از قلم نیاندازید که هر کدام از مواردی که در ادامه ذکر می شوند می توانند تاثیرات بسیار عمیق و مهمی را بر روی نتیجه نهایی کار شما بگذارند. در صورتی که مولفه های ذکر شده را به درستی در کنار هم به کار نبرید، به احتمال بسیار زیاد نتیجه ای که دریافت می کنید آن چیزی نخواهد بود که مدنظر شما قرار گرفته است.

ایده های مجذوب کننده برای طراحی داخلی فروشگاه لباس

مولفه های مهم در طراحی داخلی فروشگاه لباس

در این قسمت به مولفه های مهمی که در طراحی داخلی فروشگاه لباس مطرح می شوند، می پردازیم. این مولفه های مهم شامل موارد مختلف و گوناگونی می شوند و حتی در بعضی از موارد به قدری جزئی و ساده به نظر می رسند که ممکن است حتی از آن ها صرف نظر نیز نموده باشید.

*رنگ دیوارها

اولین مورد مربوط به رنگ آمیزی است که برای فروشگاه در نظر گرفته اید. معمولا این موضوع می تواند سلیقه ای باشد، اما از قلم نیاندازید که تاثیر بسیار بزرگی بر روی نتیجه کار خواهد داشت. به طور مثال باید بدانید که اگر فروشگاه لباس مدنظر شما قرار است لباس های گران قیمت، مانتوهایی با خرج کار و…را داشته باشد، بهتر است برای رنگ آمیزی دیوارهای سالن فروشگاه از رنگ سفید و یا رنگ های پاستیلی همانند سبز کمرنگ، صورتی کمرنگ، بنفش کمرنگ و حتی کرم بهره ببرید.

علاوه بر رنگ می توانید از کاغذ دیواری، پوسترهای دیواری و…نیز بهره ببرید که هزینه شما را بسیار بالاتر خواهند برد، اما در عین حال می توانند نتیجه خوبی را نیز داشته باشند.

*آینه ها

فروشگاه لباس مکانی است که انسان ها ظاهری ترین مولفه زندگی خود یعنی لباس را در آنجا خریداری می کنند؛ بنابراین این موضوع کاملا طبیعی است که بخواهند خودشان را در لباسی که انتخاب نموده اند ببینند و سپس تصمیم بگیرند که آن لباس را بخرند یا خیر. برای آن که فرد بتواند خودش را در آن لباس به خوبی برانداز کند احتیاج به وجود آینه های قدی است.

در فروشگاه هایی که تعداد آینه های قدی کم باشد، مشتریان کلافه شده و حتی ممکن است بی سر و صدا نیز فروشگاه را ترک کنند تا در مکان دیگری به خرید بپردازند. اما زمانی که در بخش های مختلف فروشگاه از آینه بهره ببرید می توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

اولا آن که فرد می تواند همانجا و در کنار رگال لباس هایش، لباس مورد نظرش را بر روی بدن خودش گرفته و تصمیم ابتدایی را بگیرد. دوما آن که آینه ها می توانند نور هالوژن ها و لامپ ها را چند برابر کنند که این موضوع در شب می تواند بر روی پویاتر به نظر رسیدن فضای فروشگاه تاثیر مهمی داشته باشد. اما مورد سوم که جز استفاده کردن از مزیت های آینه های قدی متعدد در فروشگاه است، مربوط به این می گردد که با استفاده از آینه های متعدد در قسمت های مختلف فروشگاه می توانید فضای فروشگاه خود را بزرگ تر از چیزی که می باشد نشان دهید و این موضوع مسلما اهمیت زیادی در طراحی داخلی فروشگاه لباس خواهد داشت.

*گیاهان

مورد بعدی که امروزه در بسیاری از فروشگاه ها، از جمله فروشگاه های فروش لباس می بینیم، مربوط به استفاده از گلدان های کوچک، بزرگ و حتی مینیاتوری است. گلدان ها می توانند همانند آینه ها برای شما به صورت همزمان چندین مزیت را به همراه داشته باشند.

اولین مورد آن است که گیاهان اکسیژن فراوری می کنند و همین اکسیژن می تواند سبب پاکسازی فضای داخل و تازه تر شدن هوا گردد که حس خوبی را هم به فروشندگان و پرسنل و هم به مشتریانی که از بیرون وارد فروشگاه می شوند، انتقال می دهد.

مورد بعدی در خصوص رنگ سبز و دیگر رنگ های متنوعی است که این گیاهان دارند و می توانند به محیط ببخشند. رنگ های سبز گیاهان در حقیقت بسیار آرامشخبش بوده و حس راحتی و آسایش را منتقل می کنند. اما مورد سوم که در خصوص گیاهان می توان مطرح نمود، تاثیر ان ها در حوزه دکوراسیون است. سعی کنید گیاهانی را برای فروشگاه انتخاب کنید که نسبت به هوای آلوده حاسیت زیادی نداشته باشند، اکسیژن سازی بالایی داشته باشند و از جمله گیاهانی نباشند که هاگ پراکنی و…را انجام دهند؛ زیرا در غیر این صورت صرفا برای شما زحمت و دردسر درست خواهند کرد.

*رگال ها و قفسه های لباس

مورد بعدی در خصوص نحوه قرار گیری رگال های لباس ها است. در صورتی که فروشگاه مربوط به لباس های زیر و لباس کوچک نیست، مسلما احتیاج است تا انواع مانتوها، شلوارها، پیراهن های مجلسی و…بر روی رگال های لباس قرار بگیرند.

با استفاده از این کار می توانید به مشتریان خود فرصت و حق انتخاب بیشتری را بدهید. چیدمان رگال ها و یا به طور کلی قفسه های لباس ها باید به نوعی باشند که در دیدرس مخاطب قرار گیرند. این موضوع سبب می گردد تا تمامی مدل هایی که در فروشگاه موجود دارید را بتوانید به مشتریان خودتان عرضه کنید.

*نور پردازی

در طراحی داخلی فروشگاه لباس با سبک مدرن، امروزه بسیاری از افراد سبک های مدرن را انتخاب می کنند. در این سبک ها از رنگ های تیره، نورپردازی های کم و یا نامتقارن و…استفاده می گردد. این سبک ها می توانند برای افراد زیادی دوست داشتنی و خاص باشند که سبب شوند آن ها به سمت فروشگاه لباس شما بیایند.

اما در عین حال باید بدانید که افراد بسیاری نیز هستند که هنوز هم فروشگاه های لباس با نورپردازی های زیاد و ساده را بیشتر ترجیح می دهند. بنابراین برترین کار آن است که پیش از هر اقدامی در جهت معین دکوراسیون فروشگاه لباس خود، گروه هدف خود را در نظر داشته باشید.

در صورتی که از سبک مدرن استفاده می کنید و دیوارهای فروشگاه دارای نقاشی های خاصی هستندف می توانید نورپردازی را به نحوی تنظیم کنید که تمرکز نور بر روی تصاویر و یا بر روی رگال های لباس به خصوصی باشد.

اما در صورتی که از همان سبک ساده و کلاسیک استفاده می کنید، ضروری است تا تمام قسمت های فروشگاه به یک مقدار نور پردازی داشته و روشن باشد. این موضوع سبب می گردد تا در تمام اوقات روز، مشتری بتواند به خوبی رگال های لباس و مدل های مختلف را مشاهده نموده و انتخاب خودش را داشته باشد.

*لوازم دکوراسیون

لوازم تزئینی و دکوراسیونی که برای فروشگاه خود انتخاب می کنید می تواند نکته بسیار مهمی در این زمینه باشد. بهتر است با توجه به اینکه قرار است فروشگاه شما به طور کلی دارای چه سبک دکوری باشد ابتدا تصمیم بگیرید و سپس وسایل تزئینی خود را خریداری نمایید. تابلوهای مختلف، مجسمه های استاده و بزرگ که می توانید بین رگال های لباس قرار دهید، تابلوها و مجسمه های دیواری و بعلاوه طراحی های خاص و ماکت های مجذوب کننده که برای فروشگاه های بزرگ گزینه مناسبی هستند، همگی جز این موارد محسوب شده و می توانید به راحتی و به سادگی آن هایی که دوست دارید را انتخاب نمایید.

*ایجاد محل استراحت

معمولا افرادی که برای خرید به پاساژها و خیابان های تجاری مراجعه می کنند، سعی می کنند تا یک روز کامل را به خرید خود اختصاص دهند و همین موضوع سبب می گردد که در طول مدت زمانی که مشغول به خرید هستند، احتمالا احتیاج به این داشته باشند که برای چند دقیقه هم که شده است را بر روی یک جایگاه استراحت نموده و سپس ادامه خرید خودشان را انجام دهند.

به همین منظور می توانید با توجه به وسعت فروشگاه خودتان از جایگاه های تکی و یا کاناپه ها بهره ببرید. این جایگاه ها و کاناپه ها می توانند به راحتی باعث شوند که مشتریان در فروشگاه شما احساس راحتی بیشتری داشته باشند. بنابراین از قلم نیاندازید که یکی از اصول مهم در طراحی داخلی فروشگاه لباس، استفاده از جایگاه ها برای راحتی هرچه بیشتر مشتریان است.

*جداسازی بخش ها

مورد بعدی در خصوص جداسازی بخش های لباس ها است. اگر فروشگاه لباس شما جز فروشگاه های بزرگ محسوب می گردد و در کنار لباس های مجلسی و لباس های بیرون همانند مانتو و شال، محصولاتی همانند لباس زیر و یا بخش حراجی دارید؛ برترین کار آن است که این بخش ها را از هم جدا نموده و از تابلوهایی برای هدایت مشتریان به سمت بخش های درست بهره ببرید.

جمع بندی

مطالب و مولفه هایی که در خصوص طراحی داخلی فروشگاه لباس بیان شد، می توانند به قدری اهمیت داشته باشند که لازم باشد تا در زمان انجام دکوراسیون داخلی این فضاها، به صورت کامل و جزئی به این موضوع توجه داشته باشید تا هیچ نکته و موردی را از قلم نیاندازید. از قلم نیاندازید که مشتریان زمانی که وارد فروشگاه لباس می شوند، باید حس امنیت، راحتی و آزادی در انتخاب را داشته باشند که بتوانند به خوبی و به راحتی آن چیزی که دوست دارند را پیدا نموده و خریداری کنند.

منبع: اتاق

به "ایده های مجذوب کننده برای طراحی داخلی فروشگاه لباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های مجذوب کننده برای طراحی داخلی فروشگاه لباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید