تالاب انزلی در حال سوختن است ، وسعت آتش 40 هکتار است ، 2 بالگرد آبپاش سپاه راهی انزلی شد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، وسعت آتشی که از بامداد روز آدینه بر جان نیزارهای تالاب بین المللی انزلی در منطقه چراغ پشتان افتاد به سرعت در حال توسعه است و اکنون به 40 هکتار رسیده است .

تالاب انزلی در حال سوختن است ، وسعت آتش 40 هکتار است ، 2 بالگرد آبپاش سپاه راهی انزلی شد

به گزارش مدرسه مالک اشتر آنلاین، فرماندار انزلی گفت: حدود 40 هکتار از تالاب انزلی در شعله های آتش می سوزد که با تغییر وزش باد حریق به اطراف پراکنده می گردد و در صورت عدم مهار به موقع گستره آتش وسیع تر خواهد شد .

محمد پورخوش سعادت افزود : در حال حاضر اقدامات اولیه مانند ایجاد راه دسترسی برای رسیدن به آتش درحال انجام است و ستاد بحران شهرستان در انتظار رسیدن بالگردهای آب پاش به منطقه است .

وی ادامه داد : بزودی 2 بالگرد آبپاش سپاه از مدیریت بحران کشور به منطقه آتش سوزی برای اطفاء اعزام می شوند .

اولین آتش سوزی در تالاب انزلی در سال 1401 در 31 تیرماه حادث شد که حدود 15 هکتار از این تالاب را در محدوده روستای کوچک محله طعمه حریق کرد و این دومین آتش سوزی در امسال در تالاب انزلی است.

تالاب بین المللی انزلی در سال 1400 شاهد چندین مورد آتش سوزی بزرگ بود که در آن بخش وسیعی از نیزارهای روستاهای شانگهای پرده ، روستاهای طالب آباد، لیجارکی و منطقه چراغ پشتان انزلی طعمه آتش شدند که همه این حریق ها به قصد تصرف اراضی و به وسیله سودجویان انجام شد.

در سال 98 نیز حدود 10 هکتار از نیزار های تالاب بین المللی انزلی به وسیله سودجویان به آتش کشیده شد. این تالاب بین المللی با مساحتی حدود 20 هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است.

تالاب انزلی سال 1354 در لیست تالاب های بین المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید. بعلاوه سازمان بین المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده و جزو تالاب های طبیعی و آب شیرین کشور و از جمله زیباترین منظره ها آبی منطقه است.

تالاب انزلی محل تخم ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است، این تالاب که با بیش از 100 گونه پرنده، 50 گونه ماهی و صدها گونه موجودات گیاهی زیست بوم کم نظیری دارد، از سال 1354 جزو تالاب های بین المللی تحت حفاظت شناخته شد و مهم ترین منبع تکثیر و فراوری ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر و سالانه پذیرای مسافران بی شمار داخلی و جهانگردان خارجی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تالاب انزلی در حال سوختن است ، وسعت آتش 40 هکتار است ، 2 بالگرد آبپاش سپاه راهی انزلی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب انزلی در حال سوختن است ، وسعت آتش 40 هکتار است ، 2 بالگرد آبپاش سپاه راهی انزلی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید