تام گیتس در روزهای کرونایی بچه ها را به خاطره نویسی تشویق می نماید

به گزارش مدرسه مالک اشتر، آتوسا صالحی در گفت وگو با خبرنگاران ، درباره چهاردهمین جلد مجموعه تام گیتس نوشته لیز پیشون که به تازگی از سوی انتشارات افق، منتشر شده، گفت: در این جلد با عنوان بیسکویت، گروه های موسیقی و نقشه های خیلی عظیم ماجرای جدیدی از تام مطرح می گردد. او این بار دفتر خاطرات خواهرش را بدون اجازه می خواند و از چیزهایی سردرمی آورد. خواهرش از این موضوع عصبانی می گردد و درگیری هایی بین شان رخ می دهد. در نهایت تام از او ایده می گیرد و آغاز به نوشتن خاطراتش می نماید و برای خاطراتش نقاشی می کشد.

تام گیتس در روزهای کرونایی بچه ها را به خاطره نویسی تشویق می نماید

این نویسنده و مترجم حوزه کودک و نوجوان، ادامه داد: بچه ها در این جلد تشویق می شوند که خاطراتشان را بنویسند و برای آن ها نقاشی بکشند. هرچند که کلا یکی از موضوعاتی که در مجموعه تام گیتس مطرح شده، خاطره نویسی است اما در این جلد، پررنگ تر می گردد.

وی اضافه کرد: البته در کنار خاطره نویسی، موضوعات دیگری هم در این جلد مطرح می گردد که می تواند در این روزهای کرونایی که بچه ها در خانه قرنطینه هستند، کاربردی و مفید باشد.

به گفته صالحی، یکی از این موضوعات فعالیت گروه موسیقی است که نوازندگانش با سازهایی که از وسایل بازیافتی پلاستیکی، فلزی، چوبی و ... ساخته اند، می نوازند. و به بچه ها یاد می دهد با استفاده از مواد بازیافتی سازهای موسیقی بسازند. در عین حال در این کتاب به بچه ها آموزش داده می گردد که کارت های بازی، جغجغه و ... درست نمایند و در خانه سرگرم شوند.

این منتقد ادبی، یادآور شد: درواقع با آموزش هایی که در زمینه استفاده از مواد بازیافتی در این جلد صورت می گیرد، مساله حفاظت از محیط زیست نیز مورد توجه قرار می گیرد.

به گفته وی، داستان های تام گیتس، تلفیقی از متن و تصویرند و بیشتر حجم این کتاب های قطور و پربرگ را تصویر پر نموده که همین امر به علاوه طنز اثر آن را برای بچه ها به ویژه بچه ها کم خوان مناسب نموده است. غالبا بچه ها با خواندن داستان های تام گیتس نوشتن را فعالیتی سرگرم نماینده یافته و به نوشتن و روایت کردن با یاری تصویر تشویق می شوند.

لیز پیشون، نویسنده این مجموعه، متولد 1963 در لندن است. او از کودکی عاشق نقاشی کشیدن بود، در دانشگاه گرافیک خواند و مدتی به عنوان مدیر هنری در صنعت موسیقی فعالیت کرد. اما پس از چندی آغاز به نوشتن و تصویرگری کتاب بچه ها کرد. نخستین کتاب تصویری اش را با نام حشره خیلی زشت در سال 2004 منتشر کرد. این کتاب و چهار کتاب دیگرش برادر عظیمم بویس، بیل خسته، پنگوئن ها و سه خوک ترسناک و گرگ گنده مهربان که برای خردسالان نوشته و تصویرگری نموده، جایزه های بسیاری را از آن او نموده است. ماجراهای تام گیتس نخستین مجموعه ای است که لیز پیشون برای بچه ها و نوجوانان نوشته و تا به حال به بیش از 36 زبان ترجمه شده است و هواداران بسیاری در بین بچه ها سراسر جهان دارد.

نخستین جلد مجموعه تام گیتس با عنوان جهانی معرکه تام گیتس جایزه کتاب خنده دار رولد دال و جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس را در کارنامه خود دارد. جلد چهارم این مجموعه هم با عنوان فکرهای نبوغ آمیز (بیشترشان) جایزه بلوپیتر را از آن خود نموده است.

بخش کودک و نوجوان انتشارات افق، کتاب بیسکویت، گروه های موسیقی و نقشه های خیلی عظیم را در 280 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 30 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تام گیتس در روزهای کرونایی بچه ها را به خاطره نویسی تشویق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تام گیتس در روزهای کرونایی بچه ها را به خاطره نویسی تشویق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید