خبرنگاران متولیان آزاد راه بیستون برای حفظ محیط زیست متعهد شدند

به گزارش مدرسه مالک اشتر، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه اظهار داشت: شرکت سرمایه گذار پروژه احداث آزادراه بیستون - کرمانشاه - حمیل با امضاء تفاهم نامه ای با این اداره کل نسبت به حفاظت از محیط زیست متعهد شد.

خبرنگاران متولیان آزاد راه بیستون برای حفظ محیط زیست متعهد شدند

فریدون یاوری روز چهارشنبه به مدرسه مالک اشتر اضافه کرد: با حضور نمایندگان محیط زیست، شهرداری و شرکت سرمایه گذار پروژه، تفاهم نامه همکاری در مورد احداث آزادراه بیستون - کرمانشاه - حمیل امضاء شد.

وی شرح داد: در این تفاهم نامه تعهداتی برای شرکت پیمانکار پروژه و نیز محیط زیست بیان شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه اضافه کرد: انجام عملیات عمرانی و اجرایی در محدوده رودخانه ها در زمانی که دبی رودخانه حداقل باشد، رعایت اصول آب شکستگی در احداث ابنیه فنی، الزام رعایت حریم چشمه های موجود در راستا را از جمله تعهدات پیمانکار پروژه در این تفاهم نامه اعلام کرد.

یاوری توضیح داد: جلوگیری از تخریب بستر رودخانه در زمان عملیات عمرانی و همچنین احیاء راستاهای دستکاری شده در محل اجرای عملیات به حالت اولیه را از دیگر تعهدات مهم در این تفاهم نامه اعلام کرد.

وی به بخشی دیگر از تعهدات شرکت پیمانکار پروژه این تفاهم نامه اشاره نمود و گفت: رعایت استانداردهای زیست محیطی برای کاهش آلودگی های صوتی در حوالی سکونتگاه های انسانی، یاری به احیاء محل دفن پسماند شهر کرمانشاه در محدوده موسوم به اراضی سراب قنبر در محدوده کیلومتر سه تا چهار آزاد راه کرمانشاه - حمیل و احیاء و بازسازی محل دپو مصالح مازاد پروژه از دیگر تعهدات مهم شرکت پیمانکار پروژه در این تفاهم نامه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه اضافه کرد: جلوگیری انفصال زیستی و حفظ کرویدور ارتباطی حیات وحش در محل احداث پل های رودخانه های موجود در راستا و نیز احداث و ایجاد تعداد 2 کریدور عبور حیات وحش در محدوده کیلومتر 19 تا 27 قبل از روستای انجیرک از دیگر تعهدات این تفاهم نامه توضیح داد.

یاوری، نظارت و ارایه نظرات کارشناسی تخصصی مرتبط را از تعهدات اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در این تفاهم نامه اعلام کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران متولیان آزاد راه بیستون برای حفظ محیط زیست متعهد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران متولیان آزاد راه بیستون برای حفظ محیط زیست متعهد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید