وام مسکن برای مردان مجرد بالای 45 سال در سامانه ملی مسکن

به گزارش مدرسه مالک اشتر، قانون سامان دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، پنج تغییر عمده داشته است؛ از جمله اینکه مردان مجرد هم می توانند صاحب خانه شوند.

وام مسکن برای مردان مجرد بالای 45 سال در سامانه ملی مسکن

به گزارش بلاگ مدرسه مالک اشتر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، این تغییرات در آخرین جلسه هیئت دولت تصویب و اکنون ابلاغ شده است.

با هدف تسهیل شرایط واگذاری زمین در طرح های تامین مسکن و به منظور تامین مسکن خسارت دیدگان و اولویت بندی متقاضیان فاقد مسکن اصلاح شده است؛ اما این پنج تغییر چیست؟

املاک دارای وام مسکن تهران را اینجا ببینید

واجدان شرایط؛ زنان بالای 35 و مردان بالای 45 سال

زنان، مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن، مردان مشروط به داشتن حداقل 45 سال سن و بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، واجد شرایط این آیین نامه می شوند.

سابقه سکونت برای مهاجران از کلان شهرها، یک سال

سابقه سکونت برای مهاجران از کلان شهر ها به سایر شهر های کشور به یک سال کاهش می یابد. برای کارمندان دولت و نیرو های مسلح و روحانی هایی که با تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه منتقل شوند، (به استثنای استان تهران) این سابقه ملاک عمل نیست.

واگذاری اراضی به اشخاص حقیقی

واگذاری اراضی به اشخاص حقیقی واجد شرایط در مورد شهر های زیر 100 هزار نفر جمعیت، بر اساس ضوابطی است که با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب شورای عالی مسکن ابلاغ می شود.

زمین برای خسارت دیدگان

واگذاری زمین به خسارت دیدگان از سوانح طبیعی که در اراضی مسکونی تصرفی ساکن هستند، در شهر های کمتر از100 هزار نفر جمعیت به صورت انفرادی و در شهر های بیشتر از 100 هزار نفر جمعیت به صورت واگذاری گروهی حداقل به سه خانوار به بالا انجام می شود.

قیمت روز با احتساب 30 درصد تخفیف

واگذاری اراضی موضوع این ماده، برای واجدان شرایط بر اساس قیمت کارشناسی روز با اعمال حداکثر 30 درصد تخفیف به صورت فروش اقساطی با بازپرداخت حداکثر 15 سال (از زمان واگذاری) و برای غیر واجدان شرایط بدون اعمال تخفیف صورت می پذیرد.

منبع: دفتر هیئت دولت

منبع: بلاگ دیوار

به "وام مسکن برای مردان مجرد بالای 45 سال در سامانه ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام مسکن برای مردان مجرد بالای 45 سال در سامانه ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید