اکسپو 2020 دبی در فهرست قربانیان کرونا قرار می گیرد

به گزارش مدرسه مالک اشتر، امارات متحده عربی رسما تعویق برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپو 2020 دبی را به دلیل شیوع ویروس کرونا خواهان شده است.

اکسپو 2020 دبی در فهرست قربانیان کرونا قرار می گیرد

به گزارش گروه بین الملل مدرسه مالک اشتر به نقل از الخلیج آنلاین، امارات متحده عربی درصدد است نمایشگاه بین المللی اکسپو 2020، که قرار بود در اکتبر امسال برگزار گردد، را به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا به تعویق بیندازد. پیش از این، کشورهای مشارکت کننده در این نمایشگاه خواهان تاخیر یک ساله آن شده بودند.

نمایشگاه بین المللی اکسپو از مهم ترین رویدادهای دنیای به شمار می رود که هر 5 سال یک بار در یک کشور برگزار می گردد و به مدت 6 ماه ادامه دارد. در طول این نمایشگاه، جدیدترین دستاوردها و خلاقیت های بشری از سراسر دنیا به نمایش گذاشته می گردد.

سازمان دهندگان این نمایشگاه دنیای اعلام کردند، دفتر بین المللی این نمایشگاه به درخواست رسمی دولت امارات، در 21 آوریل جاری نشستی را برای آنالیز موضوع تعویق موعد نمایشگاه اکسپو 2020 دبی و موکول کردن آن به اول اکتبر 2021، تشکیل خواهد داد.

دفتر بین المللی این نمایشگاه تأکید کرد، کمیته اجرایی دفتر این نمایشگاه در نشست 21 آوریل درباره تغییر موعد برگزاری اکسپو 2020 تصمیم گیری خواهد نمود که البته موافقت درباره آن، در گرو رای مثبت دو سوم اعضای دفتر است.

اواخر ماه گذشته میلادی، کشورهای مشارکت کننده در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی درخواست نموده بودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا، این نمایشگاه یک سال با تاخیر برگزار گردد.

به تعویق افتادن این نمایشگاه دنیای، که برای نخستین بار در خاورمیانه برگزار خواهد شد، عظیم ترین ضرر را به بخش هتل ها در دبی وارد می نماید.

دبی برای فعال کردن بخش های تجاری و گردشگری خود، به نمایشگاه اکسپو امید بسته و بیش از 20 میلیارد دلار برای زیرساخت های خود هزینه نموده است.

در سایه شیوع شتابنده کرونا در امارات و سرتاسر دنیا، دبی بسیاری از رویدادها فرهنگی و تفریحی خود را لغو نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اکسپو 2020 دبی در فهرست قربانیان کرونا قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسپو 2020 دبی در فهرست قربانیان کرونا قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید