چطور پاستای خوشمزه بپزیم؟

به گزارش مدرسه مالک اشتر، خبرنگاران : کلید خوشمزه شدن پاستا را در این مطلب بیابید.

چطور پاستای خوشمزه بپزیم؟

پاستا از غذاهای خوشمزه و مقوی است. طرز تهیه پاستا به ریزه کاری های مهم آن است.

به گزارش مدرسه مالک اشتر، آب پز کردن ماکارونی و پاستا ساده ترین و قابل شرح ترین تکنیک های آشپزی است. حتی آشپز های مبتدی و افراد عادی هم از عهده آن برمی آیند. اما در این کار ساده ترفندی نهفته است که فکرش را هم نمی کردید.

به جامانده آبی که پاستا و ماکارونی را در آن جوشانده و پخته اید، سرشار از نمک و نشاسته است. این آب کدر و کثیف به نظر می رسد، اما همین آب کدر که معمولا دور ریخته می گردد کلید خوشمزه شدن سس پاستا است.

با آب پاستا چه کنیم؟

وقتی ماکارونی ها در آب جوش پخته شدند، با استفاده از انبر و چنگال مخصوص ماکارونی از قابلمه خارجشان کنید، طوری که به مقدار یک فنجان آب کف ظرف باقی بماند. سپس سس را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. در آخر هم پاستا را به مواد اضافه کنید. محتوای نشاسته سس شما را ابریشمی می نماید و به آن بافت مجذوب کنندهی می دهد؛ نشاسته مانند عامل غلیظ کننده سس عمل می نماید. علاوه بر این، نمک موجود در آب ماکارونی حکم طعم دهنده سس را دارد و آن را خوشمزه تر از حد معمول می نماید.

همین ترفند ساده است که غذا های رستوران های ایتالیایی را از سایر رستوران ها متمایز و مجذوب کننده می نماید. از این ترفند می توانید برای سس های ساده و حتی در راگوی گوشت که آهسته آهسته می پزد، بهره ببرید.

منبع: رکنا

به "چطور پاستای خوشمزه بپزیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور پاستای خوشمزه بپزیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید