ادبیات

ساخت آهنگ برای تیم ملی در جام جهانی به کجا رسید؟ ، فدراسیون فوتبال: برون سپاری کردیم

رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال از برون سپاری فعالیت های هنری تیم ملی فوتبال در جام جهانی به ویژه در زمینه انتخاب قطعه تیم ملی، به بخش های تخصصی اطلاع داد.

18 مهر 1401

آنالیز هنر انقلاب اسلامی در دهه 60 خورشیدی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه سوره، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد سیدمرتضی آوینی، دانشکده هنر با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، وبیناری پژوهشی را با عنوان هنر انقلاب اسلامی در دهه 60 خورشیدی روز دوشنبه 22...

16 خرداد 1401

موقف؛ روایتی از دعبل که هنرش را وقف امام رضا(ع) کرد

به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی،موقف روایتی از دعبل خزاعی شاعر شیعی مرید اهل بیت (ع) است که در زمان امام هشتم (ع) زندگی می کرد. دعبل، از طوس و محل تبعیدگاه امام رضا (ع) دور بود، اما با کلام و خدمتگزاری اش به امام، موقف سرزمین امام رضا (ع) بود. دعبل خراعی...

11 خرداد 1401

رمان قدری آسیب دیده تر نقد می گردد

به گزارش خبرنگاران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه 8، نشست نقد و آنالیز کتاب قدری آسیب دیده تر با حضور نویسنده کتاب، شهلا آبنوس و قباد آذرآیین (کارشناسان برنامه) پنجشنبه 23 دی ماه ساعت 15 و سی دقیقه در فرهنگسرای گلستان برگزار می گردد.در...

4 اسفند 1400

جشنواره شعر تبری نوج فرصتی است برای پیوند بیشترنسل جوان بازبان مادری

خبرگزاری خبرنگاران- اعضا شورای سیاست گزاری پنجمین جشنواره شعر تبری (نوج) با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ملاقات کردند .

21 دی 1400

شرایط سیدعلی صالحی پس از ابتلا به کرونا

سیدعلی صالحی که حدودا دو هفته ای است به کرونا مبتلا شده، گرچه هنوز توان سخن گفتن ندارد اما شرایط جسمی رو به بهبودی دارد.

16 دی 1400

خواص دارویی گیاه پرسیاوشان

نباتی است، برگ آن شبیه به برگ گشنیز و بی ساق و ثمر و شاخه های آن بسیار باریک و صلب و سیاه و سرخ رنگ، منبت آن مواضع نمناک و سایه مانند کناره های چاه و پای دیوارهای کهنه و خراب ها.

23 مهر 1400

بزرگداشت مولانا در رادیو نمایش

تهران (پانا) - عصر امروز، برنامه زنده خوشه و خرمن ویژه بزرگداشت شاعر شهیر پارسی ، جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می گردد.

18 مهر 1400

برگزاری مرحله پایانی آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی

خبرگزاری خبرنگاران- آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی کشور به میزبانی استان مازندران بعنوان یکی از قطب های کشوری این المپیادها برگزارشد .

17 مهر 1400

جدیدترین فیلم های سال 2021 که ارزش تماشاکردن دارند

سال 2021 به نیمه خود رسیده است و تعدادی از عناوین سینمایی موردانتظار این سال به دست طرفداران سینما رسیده است. با دنبال شدن فرایند واکسیناسیون در ایالات متحده آمریکا، بزرگترین بازار سینما در دنیا، شرایط برای بازگشت طرفداران هنر هفتم به سالن های سینما فراهم...

10 شهریور 1400

خلبان شوروی که 18 روز در جنگل برای نجات خود سینه خیز رفت و یاد از یک فیلمی قدیمی که دهه شصت از تلویزیون ایران پخش شد

وقتی هواپیمای الکسی مارِسیِف با حمله نیروهای آلمانی سقوط کرد، او که زنده مانده بود، خود را در میان منطقه ای که تحت کنترل آلمانی ها قرار داشت، گرفتار دید. او از چند ناحیه به شدت زخمی شده بود و پاهای ش توان خود را از دست داده بودند. با این حال، او مصمم بود...

21 مرداد 1400

پارک رودکی دوشنبه؛ بوستان تفریحی و تاریخی تاجیکستان ، عکس

یکی ازین افراد رودکی نام دارد که نام او آوازه شرق و غرب است. به دلیل ارزشی که این شاعر والا مقام دارد، کشور تاجیکستان بوستانی خوش آب و هوا به نام پارک رودکی تاسیس کرده که امروزه به یکی از توریستی ترین جاهای دوشنبه (مرکز تاجیکستان) تبدیل شده است.

11 مرداد 1400

برگزاری دوره تخصصی آموزش نقدورزانه زبان فارسی به وسیله بنیاد سعدی

تهران (پانا)- بنیاد سعدی دوره تخصصی مجازی آموزش نقدورزانه زبان فارسی ویژه علاقه مندان به آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبان را با روش آموزش همزمان در فضای مجازی برگزار می نماید.

30 تیر 1400

چگونه با غم تمام شدن سریالی که دوست داشتید کنار بیایید؟

تماشای فیلم و کتاب خواندن از جذاب ترین، کم هزینه ترین و ساده ترین تفریحاتی است که می توانید برای کوتاه کردن روزهای کش دار و حوصله سر بر رویشان حساب کنید اما زیر پوسته این فعالیت های دوست داشتنی، غول بی شاخ و دمی پنهان است که احتمالا با آن رو به رو شده اید؛...

19 تیر 1400

برگزاری مراسم داستان خوانی و رونمایی از تمبر سیمین و جلال

عاطفه رضوی در گفت وگو با خبرنگاران ، در شرح این مراسم گفت: واقعیت این است که با توجه به شرایط ویژه کرونا در کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی قرار است که یک مراسم محدودی در فضای باز (حیات) خانه موزه سیمین و جلال برگزار گردد.

30 اردیبهشت 1400

سریال صفر بیست و یک؛ هر آنچه که باید درباره سریال 021 بدانید!

براساس برخی اخبار غیر رسمی، قرار است که سریال صفر بیست و یک 021 در چهار فصل ساخته و پخش شود. البته در حال حاضر فصل اول آن ساخته شده و از روز دوشنبه روی آنتن می رود. مجموعه تلویزیونی صفر بیست و یک (021) پیش از این نیوجرسی نام داشت که در میانه فیلمبرداری تغییر...

8 آذر 1399

روی آوردن به فیلترینگ فضای مجازی،مردم را در برابر نظام قرار می دهد، در حوزه بچه ها دچار ضعف و خلا هستیم

ایسنا نوشت:نشست نقد و اندیشه با موضوع حکمرانی در فضای مجازی با حضور روح الله هنرور -استاد مدعو دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی شریف- و محمدرضا رسولی - عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت- برگزار گشت.

1 آذر 1399

تام گیتس در روزهای کرونایی بچه ها را به خاطره نویسی تشویق می نماید

آتوسا صالحی در گفت وگو با خبرنگاران ، درباره چهاردهمین جلد مجموعه تام گیتس نوشته لیز پیشون که به تازگی از سوی انتشارات افق، منتشر شده، گفت: در این جلد با عنوان بیسکویت، گروه های موسیقی و نقشه های خیلی عظیم ماجرای جدیدی از تام مطرح می گردد. او این بار دفتر...

27 شهریور 1399

کمیته المپیک: دادکان در فضای توهم زیست می نماید، او با طرح اخبار جعلی به دنبال دیده شدن است

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که این رشته در سرانجام دوره حضورش تعلیق شد، اظهاراتی داشته که با واکنش تند و محکم کمیته ملی المپیک روبرو شده است.

13 مرداد 1399

از شایعه دوپینگ رضازاده تا حضور رمال در تیم ملی!

کوروش باقری قهرمان و مربی اسبق وزنه برداری در گفت وگوی لایو چند ساعته اینستاگرامی با ما حرف های جالبی را به زبان آورد.او که سعی نموده بود فضا را به سمت وزنه برداری ببرد با تی شرتی که عکس یک وزنه بردار روی آن بود در این لایو شرکت کرد.

13 مرداد 1399